Hoi Annemarie, Fijn dat we onze vragen weer kwijt kunnen. Ik zit met een onzeker gevoel m.b.t. mijn dochtertje. Bij haar geboorte woog ze 3390 gram en 53 cm. Nu is ze 7,5 week en weegt ze 6200 gram. Ze is alert en vrolijk dus wat dat betreft geen onzekerheid. Maar kweet niet omgeving reageert best wel "wat is ze groot en fors". Ik ben toen de gegevens in gaan voeren op borstvoedingsforum en zie dat ze haaks op de bovenste lijn afgaat. Maak me dus best wel zorgen. Ze drinkt 1 borst (soms een toetje uit de 2e borst), ik voed op verzoek dat komt uit op gemiddeld zo om de 3 uur (ook 's nachts). Ze verslikt zich wel regelmatig, zeker bij mijn linker borst. Hoop dat je zo voldoende informatie hebt om een beetje advies te geven of misschien maak ik me zorgen om niets!? Alvast bedankt!
Het fijne nieuws bij borstvoeding is altijd: je kind kan niet overvoed zijn! Ze geeft zelf aan wat ze wil en kan dit pakken. Ze zal waarschijnlijk ergens komende tijd gaan afvlakken in haar lijn en dan die lijn volgen. Borstvoedingskinderen groeien de 1e 3 maanden soms heel heftig en vlakken dan rond 3-4 maanden ineens af. Geen enkele zorgen dus! En als antwoord kan je geven: ik geef haar wat ze nodig heeft en blijkbaar heeft ze nu slagroom nodig groetjes Annemarie