(gedeeltelijk) afbouwen rond 9 mnd

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door tupp, 21 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja, het einde van mijn kolfrecht komt eraan. Ik ga dus gedeeltelijk afbouwen. Ik kolf nu 3 dagen per week, drie keer per dag. Vanaf volgende week wil ik vast een kolfbeurt laten vallen en na Pinksteren de tweede. Ik kan nog wel tussen de middag kolven en dat wil ik blijven doen tot de zomervakantie.
    Eerst wilde ik alleen op de werkdagen die twee kolfbeurten laten vallen en dan thuis gewoon blijven voeden. Maar ik heb besloten om toch ook die voedingen te laten vallen. Ik vind het wel prettig als ik straks op vrije dagen ook eens wat makkelijker weg kan zonder baby. Ik ben wel weer toe om gewoon af en toe eens de deur achter me dicht te trekken, zonder me druk te maken om de hoeveelheid melk in de koelkast.

Maar nu vraag ik me af: wat ga ik ons zoontje geven in plaats van de moedermelk die straks wegvalt? Hij zal sowieso nog een keer of 4 per etmaal melk drinken. (Minstens drie keer moedermelk en 1 keer een pyjamapapje) Is dat voldoende zuivel en kan ik hem (verdund) vruchtensap e.d. geven? Of ''moet'' ik ook yoghurt of opvolgmelk ofzo gaan geven?

Wat ander eten betreft wil ik naar een schema van:
    7 uur boterham
    10 uur fruithapje
    13 uur boterham
    17 uur groentehap

De borstvoedingen zitten daar redelijk onregelmatig tussendoor. In ieder geval rond 23 uur / middernacht zijn pyjamapapje en dan 's nachts en 's ochtends nog een keer een echte borstvoeding.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Op dagen dat je werkt zou ik gewoon wat yoghurt en verder water en thee laten geven.
    Persoonlijk zou ik op dagen dat ik niet werk gewoon aanleggen. Met 9 maanden zijn de meeste borsten flexibel genoeg om zonder lekken of stuwing de ene dag wel en de andere dag niet overdag te voeden. Dus kun je ook makkelijk zonder kind de deur uit als je op momenten dat je bij je kind bent wel gewoon op verzoek aanlegt.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hmmm, misschien moe ik dat dan toch eerst maar gaan proberen. Ik vind borstvoeding gewoon lekker makkelijk als ik zelf kan voeden. Maar ik be inderdaad bang voor te weinig melk op de dagen dat ik wel voed of ongemak op de dagen dat ik niet kan voeden / kolven.

4. 4days

4days Niet meer actief

In principe zou je op die dagen altijd nog wat water ofzo bij kunnen geven toch? Als je dat ook doet op de dagen dat je werkt. Maar mijn ervaring is ook dat het heel flexibel is. Toen Vince een maand of 12 was dronk hij op sommige dagen (al we onderweg waren) maar 2 keer, terwijl hij als we thuis waren makkelijk 8 keer kon drinken, En het maakte niks uit, zowel voor hem niet als voor mijn borsten niet. :)

Deel Deze Pagina