Hallo allemaal, Zoals onderwerp het ook aangeeft, wil ik graag weten hoe vaak een baby van 5 weken bij een volledige bv moet poepen? Tot nu toe poepte ze bijna elke dag en nu poept ze al 4 dagen niet??? 's avonds na de voeding is ze ook meestal onrustig alsof ze krampjes heeft, weet wel dat krampjes normaal zijn bij pasgeborenen alleen maak ik me een beetje zorgen omdat ze dus ook nog niet heeft gepoept. Af en toe zit ze wel te scheten, ze heeft wel om de 3 uur een zware plasluier? Overdag is ze best rustig/vrolijk en 's nachts slaapt ze goed door? komt dit bekend voor? Hoor graag jullie ervaring? Alvast bedankt! groetjes
Zo vaak als nodig. Borstvoeding kan zo goed verteerd worden dat sommige kinderen nauwelijks ontlasting hebben van de bv. Zolang je niet het idee hebt dat je kindje er last van heeft, niets aan het handje! Goeie plasluiers zijn inderdaad belangrijk.
O, 4 dagen, dat is nog niets hoor. Soms laten ze er met borstvoeding wel 14 dagen tussen! Als je merkt dat je kindje er last van heeft, zachtjes het buikje masseren en aanleggen (drinken brengt de darmen op gang). En eventueel met een dikke klodder zalf op je vinger zachtjes rondom de anus masseren (en handdoek bij de hand houden, het kan er ineens uitspuiten).
Ik denk wel dat ze er last van heeft, ik zie haar wel persen (huilend) maar er komt niks uit of alleen een scheet. Gisteren heb ik al met een zalfje rondom de anus gemasseerd maar dat heeft dus ook niet geholpen. Ik ga zo ff CB bellen, weet zeker dat ze gaan zeggen dat het normaal is maar wil ze toch wel op de hoogte houden
Mijn dochtertje heeft er een keer 2 weken tussen laten zitten, verder poepte ze gem. eens in de 10 dagen en mijn zoontje poepte ook meestal eens tussen de 6 a 10 dagen. Die laatste 2 dagen merkte ik wel dat ze er vaak wat last van kregen en ze echt opgelucht waren als ze hun luiers vol hadden gegooid (wat dan vaak ook heel veel was ).
Bedankt voor de reacties! Gisteren had ze 2x een volle poepluier, we zijn beide opgelucht gelukkig had ik de CB niet gebeld, waarschijnlijk voelde ik het al aankomen