Kleur ontlasting baby beetje vreemd...

Discussion in 'Borstvoeding' started by Dot, Jan 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Net even de luier verschoond. De kleur was dit keer geel/groen met groene sliertjes.
    Beetje slijmerig leek wel.
    Nu weet ik dat het kan liggen aan wat ik heb gegeten, maar ik kan me niets groens herinneren zoals spinazie... Ja sla vanavond, maar gaat dat zo snel?
    Aan ons kindje merken we verder niks bijzonders.

2. Joveli

Joveli Niet meer actief

Groene ontlasting betekent dat je kindje veel voormelk binnen krijgt. Dit is de wat minder vette melk.
    Je kunt ervoor zorgen dat je kindje meer achtermelk binnen krijgt door bijv 3 uur lang dezelfde borst te geven en dus niet iedere voeding een andere borst.

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Tygo heeft regelmatig groene ontlasting, het kan komen door wat Joveli beschrijft, maar soms ook niet hoor ;) het kan in ieder geval geen kwaad!

4. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Dit zou ik absoluut niet zomaar gaan doen omdat je kleintje 1 keer wat groene ontlasting heeft. En Dot, geen zorgen meid, heb hier ook bijna alle kleuren van de regenboog gezien, niets aan de hand!

5. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Ik sluit me helemaal aan bij paprika: dat blokvoeden moet je echt alleen maar doen als je veel te veel melk hebt, anders loopt je productie te hard terug. (jouw baby is nog zo jong, dat vraag en aanbod nog niet op elkaar afgestemd zijn, maar dat komt vanzelf in de meeste gevallen wel goed). Ik heb in het begin toch ook wel regelmatig groene ontlasting gezien.

Kan het zijn dat je baby wat verkouden is of een virusje onder de leden heeft? Ik heb het zelf ook wel eens gehad bij Famke, dwz groene ontlasting met slijmerige sliertjes. Ik heb toen de HA-post gebeld, maar die waren er niet erg van onder de indruk. Het gebeurt wel vaker. Het zou met een verkoudheid te maken kunnen hebben. Ik moest het van hen wel in de gaten houden: als het te lang aan zou houden, dan moest ik wel even opnieuw contact opnemen. Het was bij ons relatief snel weg.

Maak je vooral geen zorgen!

Marla

Share This Page