Kindje drinkt onrustiger en laat enorme stinkscheetjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door MWW, 30 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MWW

MWW Bekend lid

20 jul 2012
    543
    560
    93
    NULL
    NULL
    Hallo Heidi,

Mijn zoontje van ruim 10 weken (18/7) krijgt volledige bv en doet het daar meer dan uitstekend op. Geboortegewicht 3420 (zwduur 39,0) en bij controle 8 weken op t cb was hij 5860. Ik voed hem op verzoek wat neerkomt op 6-10 voedingen per dag incl nachtvoedingen. Na de laatste avondvoeding tussen 23-24u slaapt hij 5,5 a 6 uur. Overdag komt hij tussen de 2,5 en 3,5 uur, wat ik prima vind. Ik geef 1 borst per keer en doe blokvoeden als hij vaker komt. Dit in overleg met lactatiekundige in mn eerste tweeweken. Had erg veel melk (op dag 3 150 ccper borst na 10 min kolven...) waardoor de stuwing enorm was en ik flinke borstontsteking kreeg. Inmiddels 5x borstontsteking gehad waarvan 1x ab gekregen. Laatste keer koorts was dit weekend. Liepen al te grappen dat ik de bv bingo gewonnen had ;) kloven, overproductie, ontsteking, spruw.
    Wat een enorme inleiding zie ik nu, maar dan heb je een beetje een beeld.
    Dan nu de vraag; zoontje is van poepen bij iedere voeding met 7 weken naar poepen eens per 3/4 dagen gegaan. Dit gaat gepaard met enorme stinkscheetjes, echt niet te harden. Zijn poep stinkt overigens niet (ruikt gewoon fris zoetig als bvpoep).
    En sinds vorige week drinkt hij veel onrustiger, soms moet hij wel 15-20 keer aanhappen (au mijn tepels...). Heb ook vorige week mn eerste menstruatie gehad.

Heb jij tips tegen de stinkende scheetjes en het loslaten?

Hartelijke groet!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Nou, wat een weg hebben jullie al af moeten leggen...veel melk, spruw, ontsteking...Chapeau dat je borstvoeding bent blijven geven! En zeker omdat je ziet dat je kindje er zo goed op groeit! (of krijgt het naast jouw voeding nog andere voeding?)

Het is niet ongewoon dat kindjes een ander ontlastingpatroon krijgen. De winderigheid en het vele loslaten zouden op spruw kunnen duiden, mogelijk is dat weer aan de hand?
    Verder goed rechtop houden met voeden (rugby houding bijvoorbeeld?) en secuur aanleggen. (grote hap)
    Het kan ook zijn dat je kindje extra aangaapt doordat het ontevreden was met melkstroom naar aanleiding van je menstruatie. (wat opvallend is dat je dat zo snel weer hebt gehad....sluit je een zwangerschap uit?)

Succes!

3. MWW

MWW Bekend lid

20 jul 2012
    543
    560
    93
    NULL
    NULL
    Ha Heidi!

Dank voor je reactie. Ons kindje krijgt tot 6 maanden enkel bv (en daarna zolang mogelijk als werkt voor beiden, ga combineren met rapley). En t is idd soms een uitdaging ;) maar ik denk dat het ook een beetje verwachtingsmanagement is.... en heb een zeer bv supportende man! (Die invloed wordt nog weleens onderschat denk ik)

Spruw zie ik geen tekenen van in zn mondje. Kan het ook onzichtbaar weer opduiken? Vorige keer was het niet te missen namelijk.

En baal ook van zo'n vroege menstruatie, exact 66 dagen na mn bevalling.... wat bedoel je met sluit je een zwangerschap uit? Ik heb toch juist gemenstrueerd?

Hartelijke groet!

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Fijn he, om een partner te hebben die borstvoeding volledig ondersteund!
    Spruw kan minder zichtbaar starten weer. En zwangerschap uitsluiten....ik noem het omdat de signalen wel overeen kunnen komen: gevoelig, minder melk. Vandaar.

Groetjes,!

Deel Deze Pagina