fulltime kolven en terug aan de borst?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Antares, Feb 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Hoi,

Ik vroeg me af, ik heb alles al geprobeerd om mijn zoontje aan de borst te krijgen..maar hij wil gewoon niet. Is het nu nog mogelijk om toch een LC te laten komen en proberen om hem terug te krijgen of is het al te laat?

Hij heeft moeite gehad met drinken toen hij net geboren was, hij mocht alleen naar huis als hij aan de borst goed dronk. Dat ging redelijk...maar thuis merkte ik dat hij niet aan kwam en heel snel in slaap viel. Ik was bijna 45 min bezig per borst om hem aan het eten te krijgen. Daarom ben ik gaan kolven en eigenlijk is het erin geslopen om hem niet meer iedere voeding aan te leggen omdat ik gewoon uitgeput was.

Eerst voeden en dan kolven en dan weer voeden..ik heb ook nog een dochter van 4 die aandacht vroeg...en was herstellende van een ontstoken keizersnede....dus was even makkelijk.

Nu als ik hem aanleg drinkt hij rechts wel (onderproducerende borst max 50ml eruit) Maar maar heel eventjes...terwijl ik dan nakolf er nog wel genoeg uit kan krijgen.

En links is een heel erg sterkte tsr, die kolf ik eerst eventjes en dan hem aan leggen...maar die wil hij echt niet...word hij heel erg pissig als ik die aan leg...(die tepel is wat ingetrokken en er komt niet 1 straaltje melk maar heel veel...)

Nu vroeg ik me dus af is het nog mogelijk anders ga ik geen geld uit geven wat ik hard nodig heb aan een consult wat toch niet gaat lukken.

Het kolven gaat redelijk (heb net niet genoeg voor alle voedingen, dus hij krijgt 1a2 flesjes kunstvoeding, vaak snachts. Ik kolf achter elke voeding aan, en heb ook cluster uurtjes en extra kolven tussendoor om de productie omhoog te krijgen.) Het gaat nu redelijk, ongeveer 110 tot 150 ml per kolf beurt. Zo om de 3a4 uur hele dag door.

Zoontje drinkt ongeveer 130/150 ml per 3 a 4 uur...hij is een beetje ana het schuiven nu, eerst enkel om de 2,5 a 3 uur..nu iets langer ook snachts ertussen dus ik heb wat meer melk nu!

ben sinds een paar dagen ook johannesbrood pitmeel gaan gebruiken bij de melk op advies van het CB omdat hij zich verslikte tijdens het voeden....hij is ook vaak aan het herkauwen en heeft soms terug gegeven melk waarvan hij een heel vies gezicht trekt..ook later als meteen na de voeding. Dat helpt wel!! hij laat nu langer tussen de voedingen dus zoals gezegt, of het door het jbpm komt weet ik niet.....

Kunt u me advies geven of het dus nog zin heeft om te blijven proberen..het is iedere keer een overstuur zoontje en ik gestressed terwijl ik naderhand ook nog moet kolven dan en dat niet wil lukken.....word er soms zelfs boos om dat het niet lukt terwijl dochtertje zo makkelijk dronk bij me.....

2. Teddy

Teddy Bekend lid

Oct 20, 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Ik kan je geen garanties geven! Maar niet geschoten is altijd mis. Het lijkt me wel essentieel dat eerst de melkproductie optimaal is. Daarvoor adviseer ik een paar dagen clusterkolven. Na 3-4 dagen clusterkolven zul je merken dat je meer melk gaat afkolven.

Of het je de investering van een consult waard is kun je alleen zelf afwegen. Ik zou de moeite nemen.

Succes.

Share This Page