zinds 2 dagen bijt mijn zoontje , heel iritant is hier iets aan te doen ??? en was net bij t cb en de arts dacht dat t tong riempje te kort was . opzich drinkt hij goed maar laat wel regelmatig los nu ik er over na denk . ze kon t alleen op t moment niet zien hij was erg moe en huilde steeds .... heeft t miss ook met t bijten te maken ???
Riempje is zo gekliefd hoor! En 't is later ook makkelijker met leren praten, beugel dragen en tongen. Je zou even een lactatiekundige kunnen consulteren.
Als het licht is voeLt hè kind het nauwelijks en kun je vrijwel meteen na het klieven aanleggen. Is het wat ernstiger, dan verdoven z. En je mag best even je ogen dichtdoen bij het klieven hoor!
Bij mijn jochie is het vorige week geknipt. Wel bij de KNO-arts.. Zijn opties waren: 1) afwachten en hopen dat het geen probleem wordt, maar zijn tong zat waarschijnlijk wel te vast om sommige klanken te maken (l, r). 2) afwachten en over een half jaar onder narcose doen. 3) direct doen.. Optie 1 zag ik niet zitten, als je het tzt nog moet doen, is het veel heftiger, zijn ze zich veel bewuster van de situatie. Optie 2 vond ik wat heftig voor zo'n klein dingetjes. Narcose is ook geen lolletje.. Dus optie 3 bleef over.. Manlief had hem op schoot, ik hield zijn koppie vast (was ik alleen geweest hadden we hem op tafel gelegd), en de KNO arts pakte de tong en knipt het zo door. Direct daarna een fles, en toen was het verdriet al gedaan. Hij heeft even tegengestribbeld, maar uiteindelijk niet meer gebruld dan bij een vaccinatie. Hij heeft daarna ook niet anders gedronken..
ik ga ze straks ff bellen ... vind t wel eng toch . en t bijten heeft dat er ook mee te maken of is dat een ander verhaal
Bijten hoeft niks met een te kort tongriempje te maken hebben. Als je dat denkt moet je het zeker even laten bekijken. Bijten is iets wat ze ontdekken. Alhoewel het nu nog meer klemmen is natuurlijk. Wat kan je er aan doen ? Uhmm opletten ik kan het hier wel zien wanner hij het gaat doen als de TSR niet snel genoeg gaat bijv.