Kun je ook BV combineren met FV? En dan bedoel ik het vanaf de geboorte borstvoeding en flesvoeding geven of is dat echt helemaal verkeerd?
Tja in principe kan je borstvoeding wel met kunstvoeding combineren. Maar het probleem is als dat je productie (de vraag en het aanbod van de moedermelk) dat waarschijnlijk niet gaat trekken. Om je productie goed op gang te brengen en op peil te houden moet je de eerste tijd eigenlijk proberen om rond de 8 - 12 voedingen per 24 uur te hebben. Ga je ipv aan de borst voeden kunstvoeding geven komt dus de vraag en het aanbod van de melk in de war en zal je borstvoeding niet op gang komen/snel terug lopen. Daarbij kan je beter de eerste weken een baby geen fles geven ivm tepel/speen verwarring. Door het zuigen aan een flessenspeen kan het zijn dat je kindje niet meer snapt hoe het aan de borst moet drinken. Je kan dan de kunstvoeding beter met een cupje of spuitje/vinger geven. Kortom, het kan wel maar eigenlijk kan het niet omdat je dan hoogst waarschijnlijk geen goede productie gaat krijgen en hem ook niet op peil zal kunnen houden. Niet echt een praatje waar je op zit te wachten waarschijnlijk, want klinkt nu wel erg negatief geloof ik. Maar is er eigenlijk een rede waarom je vanaf de geboorte de borstvoeding zou willen afwisselen met het geven van kunstvoeding?
Wil in het begin wel borstvoeding geven maar toch snel gaan combineren. Moet na mijn verlof gewoon weer 4 dagen gaan werken en dan moet ik misschien zoveel gaan kolven en dat zie ik niet zo zitten. Dus ik dacht dat het misschien beter was om meteen vanaf het begin al te combineren. En nee hoor ik vind je niet negatief. En ik weet dat bv het beste voor je kindje is. Ben blij met je reactie
Ik ben met 3,5 maand kunstvoeding met borstvoeding gaan combineren. Ik heb ben toen 2 flessen gaan geven naast 4 a 5 borstvoedingen, dat ging/gaat goed. Ik weet niet of je gelijk als je verlof is afgelopen nog wat overhoud als je de hele werkdag niet kolft, maar waarschijnlijk kun je dan wel 1 of 2 voedingen vervangen (als de baby een maand of 3 is).
Ik ben na een week gaan combineren. Chelsey wilde de hele dag wel drinken, en dat trok ik niet, dus 's nachts kreeg ze al na 7 dagen een flesje. Wel kolfde ik dan af om de produktie op gang te houden. We hebben nooit last gehad van tepel/speenverwarring. Na 3 weken deed ik alleen nog maar kolven, en wat ik niet had kreeg ze als kunstvoeding. Ze deed het er prima op. Wat je kunt geven is alleen maar meegenomen toch?
Ik ben bij Marijn direct na de geboorte gaan combineren.. omdat hij zoveel ws afgevallen zou ik veel moeten gaan kolven om de productie zsm op gang te brengen.. dat zag ik toen net zitten en ben met fv begonnen.. de kraamzorg vroeg ofik het wel zag zitten om eerst aan te leggen en na de borst nog een flesje te geven.. dat vond ik welmooi.. zo kon ik bv geven en hij goed groeien.. Dit ging heerlijk tot hij 3 a 4 wk oud was.. toen was t gewoon op.. de bv liep heel snel terug ondanks dat hij toch iedere voeding de borst kreeg...ik vond het wel prettig dat de natuur zo aangaf dat t goed was en kon ik rustig "afscheid nemen" van het idee om bv te geven.. Voor mij was het goedzo, maar langer combivoeding was hier dus niet mogelijk...
Ik zou als ik jou was in je verlof alvast een voorraad op gaan bouwen voor in de vriezer. Dan heb je die zorg alvast minder. Ik doe nu nog wel eens als ik niet genoeg in een flesje heb een paar cc flesvoeding erbij zodat er toch genoeg in zit. Ik kolf op mijn werk 2 keer per dienst en ben zo ongeveer 30 minuten van de groep. Mijn collega's weten dit en zodra ze mijn tas zien dan weten ze al voldoende.