Vraagjes...

Discussion in 'Borstvoeding' started by ikkin08, Dec 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

Oct 17, 2009
    622
    0
    0
    Hoi dames,

Ik geef inmiddels al weer een jaar borstvoeding en vind het heerlijk!
    Mijn dochter drinkt nog zon 4 a 5 x perdag.

In het dagelijks leven volg ik de opleiding verzorgdende Ig en daarvoor ga ik nu ook stage lopen.
    Als ik naar school ga is mijn dochter of bij haar oma of op het kdv.
    Ik kolf dan vaak smorgens voor zei wakker wordt en ga om 6 uur mijn bed uit. Wat ik kolf krijgt zei rond de middag(12 uur) en mocht ik een hele dag gaan rond (16 uur).

Maar nu ik stage ga lopen en ik om 7 uur moet beginnen, zou dat betekenen dat ik zo rond 5 uur mijn bed uitzou moeten gaan. Nu vond ik het opzich niet zo ramp, maar ben bang dat dat me gedeeltelijk op gaat breken. Nu is mijn idee vandaar ook mijn vraag:

Om de voeding rond 12 uur te vervangen door koemelk,
    Ik heb het van de week geprobeerde en mijn dochter lust het gewoon en heeft daarna even niet meer gedronken bij mijn tot de voeding rond 16.00.

Op zich zou het dus werken met hoe is dit voor mijn productie ?

Ik voed op vraag, alleen heeft mijn dochter een ingebouwd klokje ;)
    Mijn borsten kunnen mits ze smorgens leeg gedronken zijn, van 7 tot 17.00 zonder (heel veel) stuwing de dag door brengen.

Ik wil dit aalleen gaan doen op de dagen dat ik er dus niet ben anders mag ze drinken wat ze wil.

Wat denken jullie, kan dit/ is dit mogenlijk ?

Pff wat een lang en warrig verhaal :p Hoop dat jullie het nog snappen...

Ook had ik nog een vraagje ik heb gistern voor het eest in 2jaar tijd een glaasje alcohol gedronken (safari/ 7-up)
    En nu werd ik me vanmorgen toch wakker met stuwing:$ echt niet normaal. Komt dat door de alchol?
    Wnt mijn dochter drinkt nooit snachts en heeft har gebruikelijke tijden geslapen...

Alvast bedankt

2. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

Oct 17, 2009
    622
    0
    0
    Niemand??? :(

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Uhm tja, moelijk hoor vind ik over zoiets advies geven aan iemand anders.

Straks geef ik namelijk een advies en blijkt je productie toch terug te lopen enzo en dan heb ik dat advies gegeven.

Maar vooruit, ik zou denken je voed de kleine nu al ruim een jaar, je productie moet eigenlijk wel stabiel genoeg zijn om het met een voeding minder te kunnen doen op je werk/stage dagen.

Ook is je kleine een jaar geweest dus dan mag je koemelk geven in de middag bij het broodje ipv gekolfde borstvoeding.

Dus ja ik zou zeggen gewoon doen hoor meid :D! Ik denk dus dat het wel mogelijk is ;)!

Wat betreft die alcohol, sorry dat weet ik echt niet. Hier al een jaar of 3/3.5 geen druppel op. En ook geen idee of dat invloed kan hebben op je productie.

Liefs, Hanneke!

4. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

Oct 17, 2009
    622
    0
    0
    Hi hanneke,

Bedankt voor je reactie! Heb hier niemand in mijn omgeving die borstvoeding heeft gegeven langer als 6 wkn. Behalve mijn eigen moeder maar die voedde mij toen niet meer zo vaak.
    Dus daar heb ik vrij weinig aan.

Heb ook wel het idee dat mijn productie er stabiel genoeg voor is, en zodra ik merk dat het afneemt ga ik gewoon weer kolven.
    Maar niet geschoten is altijd mis ;)

Vond het zo vreemd met die alcohol heb oook al 2jaar niet meer gedronken, en had nooit heelveel last van stuwing (op de kraamweek na). Maar toen ineens wel, vond het wel apart vandaar.

nog bedankt!

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Naar wat mij altijd verteld is (hier op het forum) is je productie rond de 9/10 maanden aardig stabiel, dus waarschijnlijk moet het goed komen!

Succes met je stage overigens!

En fijn dat je toch iets met mijn antwoord kon!

Liefs, Hanneke!

Share This Page