Onze meid doet het eigenlijk super. Ze groeit goed (in haar eigen lijn dan, ze is wat klein), is altijd vrolijk en is nog nooit ziek of verkouden geweest en ook plast en poept ze voldoende. Ik geef nog steeds bv op verzoek en daar gaat mijn vraag over. Ze hoeft sinds deze week maar 3x bv ipv 5x op een dag, is dat met 9 maanden wel genoeg, het lijkt zo weinig? Haar schema is sinds deze week: 8.00: wakker en bv 9.00: pap 210/7 (vanwege dat ze zo klein is) 10.00: halve stuk fruit. 10:30: slapen 12.30: wakker, 2 boterhammen + 1,5 stuk fruit en oefenen met water uit beker (ze krijgt niet veel binnen, gaat om het oefenen) 14.00: halve stuk fruit en soms een lange vinger of een spekje 15.00: bv en slapen 17.00: wakker 17.30: vers of potje en yoghurt +/- 150 ml 19.00: bv en slapen. Dit is dus sinds deze week, daarvoor was het nog dat ze om 10.30 nog dronk en om 22.00, maar die van 10.30 wil ze echt niet meer, en die van 22.00 hoeft niet meer (ik mocht stoppen als ze 7 kg is). Ik heb vandaag geprobeerd om het fruit van 10.00 niet te geven, maar dan hoeft ze nog geen bv om 10.30 voor het slapen. Ze blijkt dus genoeg te hebben aan 3x bv per dag, maar is dat wel genoeg voor met 9 maanden? Iemand enig idee toevallig?
Je geeft ook yoghurt, dus aan haar zuivel komt ze dan wel denk ik. Ik zou wel proberen wat meer vocht te geven tussendoor, thee ofzo? Ik geef nu nog 4x per dag BV, maar ga in het nieuwe jaar proberen er eentje weg te laten. Zoonlief is nu ruim 10 mnd (en tegen de 12 kilo). Aangezien je kindje zo klein is, kun je die van 2200 uur misschien wel blijven geven voor haar groei? Of wordt ze er niet wakker voor? Edit: zie dat je zwanger bent, misschien smaakt je melk daardoor anders en vindt ze het nu minder lekker?
MG2009: Aangezien je kindje zo klein is, kun je die van 2200 uur misschien wel blijven geven voor haar groei? Of wordt ze er niet wakker voor? Met heb cb had ik de afspraak gemaakt dat als ze 7 kg was dat die voeding eraf mocht. En vorige week was het 4/5 dagen gillen en krijsen toen ik haar om 19.00 in bed wilde leggen (wat ze anders nooit doet) en ging ze de eerste dag (van de 5) om 21.00 slapen en de volgende dag om 20.30 enz, tot ze weer op 19.00 uitkwam. En daar heb ik uitgehaald dat ze die van 22.00 niet meer wil. En het kan idd door de zwangerschap komen (ben nu 10,5 week), maar als dat zo is, dan zou ze die andere 3 toch ook niet willen of minder drinken.
tja dus gewoon genoeg zuivel niet waar. Lijkt me dan goed. ze moeten 300 ml tot 500 ml per dag. Je geeft ook genoef fruit wat ook vocht aanbied. Stinken haar luiers niet? (blijf me nog steeds verbazen over dat spekje trouwens nu ik weet dat het een echt spekje is) Wat is haar gewicht en lengte dan?
Waarom moet van het Cb die voeding eraf? Wil je zelf graag afbouwen? Met 9 maanden geef je normaal gesproken gewoon borst op verzoek, om de andere maaltijden die je kind eet heen. Beste bij een maaltijd is: borst en dan eten, of eten en een toetjesborst. Op zich heeft een kind van die leeftijd dat 3 keer per dag goed de borsten mag leegdrinken niet echt nog extra zuivel nodig, hooguit een bordje yoghurt voor het lekker.
Dirksmama: Die voeding hoeft er van het CB niet af, maar onze meid wilde die voeding van 22.00 al een tijdje niet meer. Maar omdat ze toen nog geen 7 kg was hebben we die erin gelaten (anders sliep ze gewoon van 7 tot 7 zeg maar), maar nu ze 7 kg is, mag deze eraf, ze vraagt er ook niet om, en ik doe nog steeds alles op verzoek. Sweetlakecity: Ze heeft geen stinkluiers (behalve de poepluiers dan ). En Vera woog bij de geboorte 3060 gram en was 50 cm en nu met bijna 9 maanden is ze 67 cm en net 7 kg (we hebben wel een 4maanden dip gehad).
3 keer per dag is prima, ik geef ook 3 voedingen per dag, en ze is nog geen 8 maanden. de meeste bv schema's houden dat ook aan, dus het is prima dat te doen. zeker als ze het er goed op doet!