Zwanger en borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door allie, 4 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allie

allie Lid

4 feb 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochtertje van 2 jaar krijgt nog steeds 2 à 3 keer per dag borstvoeding. Ik ben nu 6 weken zwanger en vraag me af of ik gewoon bv door kan geven. Is het niet slecht voor mijn zwangerschap, omdat je toch bep. hormonen aanmaakt tijdens het voeden?
    Ik dacht eigenlijk dat de bv vanzelf zou stoppen bij een nieuwe zwangerschap, maar daar lijkt het in de verste verte niet op, mijn dochtertje drinkt vrolijk door!
    Hoe zit dat eigenlijk?

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Nee hoor, je kan gewoon doorgaan met de borstvoeding als je zwanger bent. Wat wel eens gebeurd is dat de smaak van de melk verandert en dat je peuter dan ineens niet meer hoeft.
    Maar dat lijkt bij jou niet het geval.
    Wat wel apart is is dat je melk straks als je baby geboren wordt de melk weer verandert in melk voor een pasgeborene. Dat vind ik wel zo bijzonder!
    Je oudste kind kan ook gewoon aan de borst blijven drinken als je baby is geboren, al moet je er natuurlijk wel steeds voor zorgen dat de baby voor gaat omdat die van je melk afhankelijk is.

groet
    linda

Deel Deze Pagina