BV in vriezer bewaren

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Hiemtie, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hiemtie

Hiemtie Lid

18 apr 2006
    75
    0
    0
    Secretaresse
    Alphen aan den rijn
    Hallo,

Ik wil gekolfte BV in gaan vriezen voor als ik straks ga werken. Nu vroeg ik me af waarin vriezen jullie bv in? Heb je hier speciale bakjes/bekers voor. Zo ja waar kan ik die kopen.

Groetjes,

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik deed ze in VIA bekertjes van Avent. Te koop bij vrijwel elke drogisterij.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mijn zus had daar van die zakjes voor...... soort van ijsblokjes-zakjes zeg maar.
    Volgens mij bestaan er ook bakjes voor....
    Succes

4. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Ik heb gewone ijsklontzakjes gebruikt.

Ook makkelijk met ontdooien, je doet de klontjes in de fles en laat t zo ontdooien. Vond t echt ideaal. Vroor t per voeding in.

5. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier ben ik door alle VIA bakjes en flessen heen en nog meer aanschaffen vond ik een beetje onzin. Ik heb besloten ze nu als ijsblokjes in te vriezen. Zodra ze bevroren zijn, stop ik ze in diepvrieszakje. Kan ik eruit halen wat ik nodig heb :)

6. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Ik doe ze in die via-bekers van avent en duw ze dan uit in een diepvrieszakje.

7. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik heb een hele berg van die plastich medela flesjes. Heb ik goedkoop gekocht op MP ;) Verder heb ik ook meestal een ijsklontzak erin liggen om evt een passende hoeveelheid te kunnen ontdooien.

8. Hiemtie

Hiemtie Lid

18 apr 2006
    75
    0
    0
    Secretaresse
    Alphen aan den rijn
    Bedankt voor jullie antwoorden.

Misschien een heel domme vraag maar hoeveel melk gaat er in een ijsblokzakje en wacht tot je de hoeveelheid hebt of gebruik je voor elke keer dat je kolf een andere zakje. Dit vraag ik omdat nog maar per keer 60 cc kolf (als de kleine niet heeft gedronken) en dus het hele zakje niet volg krijg.

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik gebruik de kolfzakjes van Medela.

10. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    in de gewone ijsklont zakjes kan ongeveer 260cc in. ik kolf 2x ongeveer 125cc en dan, wanneer t beide gekoeld is giet ik t in het zakje en gaat t de vriezer in met de data erop

11. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Als je het in ijsblokzakjes gaat doen zou ik de blauwe nemen, die gebruik ik ook en dan kun je goed zien of er geen plastic in de melk achterblijft.

Als ik geen heel zakje kan vullen rol ik het op tot aan waar de melk komt en doe er dan een knoop in.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik gebruikte gewone kleine flesjes om de melk in te vriezen.
    Het handigste is om kleine porties in te vriezen, ongeveer 50-80cc per flesje. Als je de voeding dan meegeeft kan de oppas eerst 1 flesje geven en als het nodig is nog 1 of 2. Daarmee voorkom je dat met moeite gekolfde melk in de gootsteen belandt.
    Je kolft nu dus precies genoeg!

13. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Als je ijsklontzakjes wilt gebruiken en ze zijn niet helemaal vol dan kun je ook het zakje tussen de diepvriesla klemmen en als het bevroren is kun je 'm gewoon plat in de vriezer leggen. Ik gebruik gewoon witte, en bij mij gaat er'zo'n 280cc in 1 zakje en dat is ongeveer 15cc per bolletje.

Deel Deze Pagina