wanneer verschonen?

Discussion in 'Borstvoeding' started by sunnybaby, Sep 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

Jan 19, 2009
    599
    0
    0
    Omdat onze kleine man vaak tijdens het voeden in slaap valt, verschonen we hem na de eerste borst en geven daarna de tweede. Als hij wakker blijft geef ik vaak wel twee borsten achter elkaar, maar regelmatig wil hij dan na het verschonen ook nog even.

Het probleem is alleen dat hij maar door blijft poepen als we verschonen. Nu weet ik dat baby's vaak tijdens de voeding poepen, maar met name 's nachts wil ik ook geen half uur of zo wachten, zeker niet als ik daarna nog door moet voeden. Maar nu ben ik dus vaak heel lang met het verschonen bezig, met als gevolg een hele wakkere baby en vaak meerdere luiers vies gemaakt (want als er een nieuwe pamper onder zijn kont ligt blijkt er toch nog wat te komen). Herkennen jullie dit en hoe lossen jullie dit op?

2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,422
    447
    83
    Limburg
    Ik verschoon overdag idd ook tussen de 2 borsten door met voeden om het zo maar te zeggen. In de nacht doe ik echter eerst verschonen en dan voeden. Zo deden we het in de kraamweek altijd zelfs, eerst verschonen en dan voeden. Maar ik heb idd ook geen zin om extra eruit te komen straks als dat nodig dit.
    Wat ik nu doe dat werkt ook wel prima moet ik zeggen

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

hier heeft ze de eerste 6 weken constant gescheten en gescheten. de een na de andere luier moest er om heen. Om GEK van te worden.
    Ik verschoonde ervoor toen er tussen en tja daarna ook daarna soms wel.
    Heeft je kleintje spuit luiers of gewone?

4. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hier ook een bekend verschijnsel. Ik zit even terug te denken hoe ik dit deed.
    Ik wachtte toch de volledige voeding af en verschoonde hem daarna. Meestal werd hij niet eens wakker.
    ALs hij wel wakker werd sliep hij na 2 slokjes ofzo weer en dat kwam er niet echt meteen weer uit.
    Het werd hier ook wel na 4-5 weken al steeds een stuk minder. En met 3 maanden had hij nog maar 1 poepluier per dag, meestal ook nog eens rond dezelfde tijd.

5. diantje82

diantje82 Actief lid

Apr 19, 2008
    277
    0
    0
    Verzorgende IG
    Apeldoorn
    Hier verschonen we ook tussen het voeden door. Ze poept ze wel veel door de voedingen maar anders wil ze echt niet meer eten als ze niet verschoont wordt

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    ik verschoon ook tussen 2 borsten door omdat madam ander in slaap valt en na een half uur wakker wordt voor de andere borst.
    Tja het is heel soms pech hebben hier dat ik meerdere luiers nodig heb.
    Trouwens als ik haar uit bed haar voor een voeding en ze blijkt dan al gepoept te hebben dan verschoon ik haar meteen.

Share This Page