Ik stel de vraag ook eens hier. Misschien of iemand het hier weet. Kun je een kolf eigenlijk wel lenen? Ik heb de eerste keer die van mijn schoonzus geleend. Zij had hem heel erg kort voor haar eerste gebruikt. Misschien een paar keer. Daarna ik. Bij haar tweede heeft ze hem weer gebruikt. Iets langer nu maar nog niet heel vaak. Nu wil ik hem dus ook weer lenen. Maar ik heb gehoord dat ze dit eigenlijk afraden. De reden is mij onduidelijk. Zijn hier dames die dat toevallig weten?
Als je een kolf van iemand anders gebruikt en er zit nog een restje melk in, is dit niet aan te raden. Er zijn apparaten die je heel goed schoon kunt maken / waar geen melk bij de motor kan. Spruw is iets waar je bijv. niet op zit te wachten. Elmo
Welke kolf is het? Bij bv de medela swing )en zo zijn er nog wel veel meer merken/types) komt er geen melk dóór het apparaat, maar gaat dit via het borstschild door een slangetje naar je kolfflesje. Al deze materialen waar de melk dus doorheen gaat zijn goed te reinigen (uitkoken) en eventueel zelfs nog te vervangen. Dan kun je de kolf dus prima lenen!
Idd dat is wat ik ook altijd begrepen heb. In de meeste kolven kan er melk(sporen) in de moter komen en wanneer jouw melk daar ook weer komt en toch ook weer in het flesje van de kleine, dat wil je niet. Alleen kolven die ze in het ziekenhuis gebruiken en kolven die je bij de thuiszorg leent (en geloof een heel dure 'thuiskolf') zijn geloof ik kolven waar geen melk(sporen) in de moter kunnen komen. Daarom word een tweedehands kolf eigenlijk afgeraden. Maar hoe het nou precies zit en welke kolf het wel en niet mee kan, dat weet ik niet eigenlijk .
Bedankt voor jullie snelle antwoord. Het is een Avent handkolf. Dus het gaat ook rechtstreeks naar het flesje. Alle onderdelen kan ik dus gewoon uitkoken. Zou het ook voor die kolf gelden?
Als ik het plaatje van die kolf zo zie, kan je alles idd gewoon uitkoken, dus ik denk dat het met die kolf wel kan idd , want wanneer je hem van onder tot boven uitgekookt heb is ie eigenlijk gewoon helemaal schoon. En heb je ook meteen geen problemen met een motertje gezien het een handkolf is .
Als ik het goed zie gaat er bij deze wel melk door het motortje, maar ook dit onderdeel is dus uit te koken als ik het goed zie (kijk even op de avent site en dan de handleiding van de kolf downloaden). Na het uitkoken is de kolf zeker melkvrij en kun je hem gewoon veilig gebruiken!
Goed afwassen met afwasmiddel, en daarna uitkoken Dan zijn alle eventuele bacteriën wel dood hoor Ik heb die kolf ook gehad, en daarna verkocht. Je kunt deze erg goed schoonmaken
Bedankt dames. Geeft me een gerust gevoel. Kan de 60 euro wel gebruiken voor andere leuke spullen. Ik ga hem gewoon lenen dus.
Super hoor! Ik heb hem ook en om de tekorten die ik heb door kolven op het werk op te vangen, kolf ik thuis extra met deze kolf.