BV is niet voldoende vanaf 4 maanden oud

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door belize, 14 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nou, mijn dochter heeft 6 maanden exclusief borstvoeding gehad en is toevallig met precies 6 maanden (echt op de dag) door een kinderarts na gekeken inclusief bloedonderzoek. Er was absoluut geen sprake van ijzertekort of een tekort aan iets anders. Alles was helemaal prima!

2. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Leuk weetje :D De vraag is natuurlijk vanaf wanneer deze moeders dat gingen doen.

En het is zo. Om de zoveel jaar wordt er onderzoek gedaan en wordt er iets nieuws (en soms weer iets ouds) gevonden en dan krijgen we massaal weer andere adviezen.
    Toch geloof ik dat borstvoeding in het begin het meest natuurlijks is (en hiermee zeg ik niet dat flesvoeding geven fout is hoor, want dat is ieder voor zich en dat moet je kunnen en willen). Ik denk dat het belangrijkst is notie te nemen van wat er bekend is en dat in je achterhoofd te houden, maar dat je vooral moet kijken naar jouw kindje. Is hij gezond, vrolijk, levendig, groeit hij/zij goed. En kijken naar de behoeften van je kindje waar hij aan toe is. Het ene kindje is het andere niet. Net als met de motorische ontwikkeling zit hier ook verschil in. Denk ik dan...

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.261
    4.492
    113
    Ach ja wat moet ik ervan zeggen. Denk dat het per kind heel verschillend is en daarbij zullen ze dan toch ook moeten kijken hoe het dieet van de moeder eruit zien want ik kan me niet voorstellen dat elke borstvoedende moeder hetzelfde eet.

Hier was het zo dat Kylian me met 4 maanden bijvoeding kreeg er echt aan toe was.
    Kinley snapte het pas toen ze bijna 6 maanden was.

Wat betreft allergieën als je geboren wordt ben je al allergisch voor iets en of je het dan met 4 maanden binnen krijgt of pas met 5 jaar, je lichaam zal dan reageren.

Groetjes Anita

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dat van die allergiën lijkt me toch niet zo. Waarom zou 6 maanden BV dan de kans op allergiën verminderen bijvoorbeeld?

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Duchess, dan had jij wel genoeg ijzer voor je dochter, mooi toch! maar dat kun je niet gelijk over 1 kam scheren, niet alleen de PRO BV onderzoeken zijn goed en nu worden er dingen onderzocht en bevonden die bepaalde standpunten doen wijzigen, dat is toch alleen maar ten goede van het kind? Want er zullen dus moeders en kindjes zijn die te weinig ijzer hebben en wel dit zoals fafje zegt, dus eventueel in een supplement vorm erbij kunnen krijgen, dit is toch alleen maar weer een stukje meer vooruitgang!?

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan

Ook dit geld niet voor 100% van alle kindjes helaas.... er zijn bepaalde allergieen waarbij het juist aangeraden word tussen de 4 en 6 maand al te starten.

Vraag me aub. niet naar bronnen, maar weet dat ik het hier op het forum heb gelezen en die personen hadden er wel bronnen bij, maar dan zouden we ff meoten gaan zoeken!

Hoe je het ook wend of keert, je kunt gewoon niet alle babies voer 1 kam scheren! je zult moeten kijken naar jezelf, je familie, je kindje etc... en aan de hand van die factoren meoten bepalen, of laten adviseren wat de beste weg is voor jou en je kindje...

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, dit klopt niet: er zijn bepaalde allergieen die aangeboren zijn en die je hoe dan ook gaat ontwikkelen, zoals bijvoorbeeld coeliakie.
    Maar de meeste allergieen kunnen ook op latere leeftijd zich ontwikkelen en zijn dus niet bij geboorte al aanwezig.

8. raspberry

Er loopt trouwens momenteel in het LUMC een onderzoek naar vroeg starten met gluten (hele hele kleine beetjes, tijdens de periode van volledige BV), en de ontwikkeling van allergieen.
    Ik ben wel benieuwd naar die uitkomst ;)

Over allergieen is eigenlijk nog redelijk weinig echt bekend. Ene onderzoek claimt dat wachten met aanbieden helpt om de allergie te voorkomen, andere onderzoek juist dat vroeg aanbieden helpt om te voorkomen.
    Welke onderzoeken dan gelijk hebben?

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Euh Babebabe denk dat je me een beetje verkeerd begrijpt.
    Ten eerste zeg ik gewoon dat mijn dochter geen ijzertekort had en niet meer of minder dan dat?! Ik scheer dus niet alles over 1 kam.
    Ten tweede, bedoel ik niet 6 maanden exclusief (met mijn 2e post over allergiën) maar gewoon t geven van borstvoeding voor 6 maanden om allergiën tegen te gaan. Dat zou niet geadviseerd worden als een kindje geboren wordt met allergiën en dat niet meer verandert.
    Dus waarom je ineens zo raar reageert, mag je me wel even uit gaan leggen. :) Ik scheer nergens alle kindjes over 1 kam, zoals je meerdere keren beweert.:(

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Waar zorgt tekorten dan voor?

11. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    misschien stomme vraag maar wanneer weet je of je kindje toe is aan bijvoeding dan?
    hier zei de KA; blijf exclusief borstvoeding geven tot 6 maanden om de kans op allergieen te verkleinen

12. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    misinterpretaties :)

en mijn reacties waren ook niet contra jou compleet bedoeld, maar meer inhakend op jou reacties,

en dat over 1 kam scheren was ook niet persoonlijk maar in het algemeen, ik denk namelijk niet dat er 1 onderzoek gelijk heeft, alle verschillende onderzoeken van de afgelopen jaren berusten allemaal op een stukjes waarheid, en daarin zal men zelf hun eigen weg moeten vinden die het beste past bij hen en hun kindje :)

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.261
    4.492
    113
    In mijn ogen (dus niet gebasseert op 1 of ander onderzoek) zit dat al allemaal in je lichaam opgeslagen, het ligt er maar net aan wanneer je voldoende van de stof binnen hebt gekregen om het schakeltje om te laten gaan.

Net als bij Imkers, die kunnen ook in 1 keer een allergische reactie voor bijensteken krijgen terwijl ze al ik weet niet hoe vaak geprikt zijn.

Maar goed dat is mijn mening ;)

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als hij/zij ongeveer 6 maanden is, is een baby toe aan bijvoeding omdat:
    De baby daar lichamelijk toe in staat is.
    Het spijsverteringssysteem beter op orde is dan met 4 maanden.

15. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    verplaatst naar 'Films, televisie en nieuws'

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Joh ;) Dat zegt natuurlijk helemaal niets ;)

17. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Waarom zegt dat niets dan?

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.261
    4.492
    113
    omdat papier niet praat ;);):D

19. raspberry

Bij dat soort stoffen gaat het volgens mij eerder er om dat je dan zovaak die stof binnen hebt gekregen, dat je lichaam zegt: NU is het genoeg, en er dus een allergische reactie op ontwikkelt.
    Maar goed, ook ik ben geen deskundige, alleen een ervaringsdeskundige ;)

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik bepaal zelf wanneer mijn kind aan meerdere dingen toe is en Julian ben ik rond de 5 maand gaan bijvoeden. Oefenen met eten.

Ik ben toen ook de BV gaan afbouwen.

Hij wilde zelf op een gegeven moment mijn BV niet meer drinken. Niet uit de borst en niet uit de fles. Dus met 5,5 maand gaf Julian aan niet meer BV te willen maar anders wilde eten.

Dat zijn voor mij signalen dat een kind er aan toe is ( zelf dus).

BV is erg goed maar niet altijd het beste ( ken mensen die echt ziek werden van BV, en dat was geen KMA) voor ieder kindje.

Ik zou willen dat moeder wat meer naar hun eigen kind keken en minder op onderzoeken zouden afgaan. Een onderzoek is zo algemeen en niet gedaan op jou kindje.

En over allergieën. Julian heeft al vanaf dat hij is geboren net als ik eczeem. Dat kon ik dus niet voorkomen met BV. Dat zit gewoon in je systeem als je dat in de familie hebt.

Deel Deze Pagina