bv kindje weigert de fles

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door oxbow, 28 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Sinds 4 weken ben ik weer aan het werk en krijgt ons mannetje de fles.
    In het begin leek het goed te gaan, maar de laatste dagen wil hij niet meer uit de fles drinken.
    Ik moet wel zeggen dat hij op de dagen dat ik werk vaak 1 fles kv krijgt omdat ik het niet red om te kolven.

Ik werk meestal 5 uurtjes per dienst dus dat is te redden.

Nu heeft hij gisteren en vandaag helemaal niets meer uit de fles gedronken.
    Vandaag was dat dus 7 uur niets drinken en in mijn ogen te lang, ook omdat het een fijn mannetje is en wat groei betreft het minimale groeit.

Ik wil het nog wel een keer gaan proberen met bv in een fles, maar wat zou ik anders kunnen doen om te overbruggen van de uren dat ik aan het werk ben.
    Of denken jullie zelf dan van ze halen de schade wel weer in als je terug bent?
    Er zijn namelijk ook dagen dat ik wel 8,5 uur weg ben vanwege mijn werk.

2. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Drinken uit een tuitbeker misschien?

3. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Ik kreeg als tip (hier ook een flesweigeraar) om een pantykousje over de speen van de fles heen te doen. Dat schijnt voor babies te voelen als huid wanneer ze drinken. Heb het zelf nog niet geprobeerd moet ik zeggen, maar de gastouder had er vaker succes mee gehad.

4. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Bakje, beker, lepeltje, cups...er zijn verschillende manieren. Maar meestal kan het weinig kwaad en halen ze het later wel weer in hoor...

Edit; al is het voor jou als mama wel heel vervelend en je zult je er vast ook zorgen om maken.

5. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    Hier ook een kindje die fles weigert, ze heeft het wel gedaan en kan het dus ook, ook toen ik al werkte, maar toen moest ze het opeens niet meer. Is paar keer gebeurt dat ze het ineens wel pakte maar dat was dan eenmalig. Heeel eigenwijs, haha.
    Maar hier doen ze het nu met een lepeltje, dat gaat goed. Op het begin moest ze daar ook niets van hebben. En als ze fruit krijgt doen we daar dan ook melk bij, heerlijk vindt ze het. Van de week had ze 190 cc over de hele dag op, klinkt niet veel maar is voor ons echt heeeel goed. Ze heeft iig iets op, vond het niet fijn als ze helemaal niets binnen kreeg. Op een gegeven moment is mijn moeder zelfs met haar naar mijn werk gereden zodat ik kon voeden.
    Cupje, tuit etc doet ze ook niet.
    En je hebt ook al geprobeerd in het wippertje, of op de grond ofzo? Soms pakken ze het dan ineens wel.
    Ik vind het heel zwaar om te werken met het idee dat ze niets drinkt en daar ook heel onrustig van wordt.

Deel Deze Pagina