BV bij een verkouden baby

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mammadoe, 18 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi,

Mijn kleine meid is nu al even verkouden en ademt hierdoor wat moeizamer door haar neusje.
    Nu komt ze soms heel regelmatig voor een voeding en dan drinkt ze maar aan 1 borst en dan wil ze niet meer. Maar 1,5uur later wilt ze alweer drinken....
    Zal dit door de verkoudheid komen? Dat drinken dusdanig vermoeiend is dat ze korter drinkt en dus weer sneller honger heeft?

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ja, dat kan. Sowieso kunnen bv-kindjes vaker komen als ze niet lekker zijn, heel normaal :)

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou even voor de voeding sprayen met zoutoplossing en/of het neusje even uitzuigen (heb je van die zuigertjes voor), denk dat dat wel scheelt.

4. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    eerst het neusje schoonmaken met een neuspompje en na de voeding ook weer doen.

5. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    hier ook een verkouden baby (bijna 4 maand) en ik herken precies wat je schrijft,

ze komt ineens ook snachts om de 2 uur en overdag laat ze er 3/4 uur tussen ze is er ook echt niet lekker van.

wat ik doe is idd neusje schoon proberen te houden en sprayen met babyzoutoplossing.. dat helpt hier wel...

6. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Die spray gebruik ik inderdaad maar mag jammer genoeg maar maximaal 4x per dag.
    Zo'n neuspompje zal ik dan maar eens kopen, had ik niet gekocht omdat ik dacht dat je dan misschien het neusje aan de binnenkant zou beschadigen.

7. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    nou mijn dochter is ook niet blij als ik met dat ding aan kom ;) ik probeer dan ook wel zachtjes te doen maar omdat ze al zo tegenwerkt is het wel een beetje geirriteerd helaas :( maar ja ze moet wel kunnen drinken..

ik doe het ook alleen voor de voeding hoor dan duurt het weer even voordat ze weer komt en snachts slaapt ze goed dus doe ik het niet.. wil haar niet te vaak plagen :)

Deel Deze Pagina