Mijn kleine spookie ging de eerste maand van 3160 naar 5300. Daarna ook een paar keer hard gegroeid. De laatste keer met 6 maanden bij het CB was hij net aan in 2 maanden 500 gram bijgekomen. Bij mij gaat het denk ik wel op.
Hier twee verschillende curves. Mijn zoontje groeide als kool op de bv, niet normaal. Hij woog met 6 of 7 maanden al 10 kilo. Hij zat (en zit) qua gewicht aan de bovengrens van de curve. Ook qua lengte is hij bovengemiddeld. Mijn dochtertje zit precies gemiddeld qua groei. Zij drinkt echt een stuk minder dan mijn zoontje. Blijkbaar is de melk voedzaam genoeg om goed (gemiddeld) te groeien. Maar wennen is het wel, zo'n 'klein' muppie.
Hier ook hoor! Mijn meisje woog bij de geboorte 3810 gram, binnen een week weer op geboortegewicht. Eerste maanden verliepen prima, maar zag haar op gegeven moment wel slanker worden. Bij het CB werd mijn vermoeden bevestigd en blijk zij onder de lijn uit te komen. Keer daarop was het zelfs nog verder gezakt. Toen ben ik 1 voeding met rijstebloem gaan geven (ene keer gekolfde melk, andere keer KV). Vanaf dat moment ging het weer de goede kant op. Nu al enkele weken niet bij het CB geweest, dus kijk uit naar maandag!!
Ow ja, nu zit ze volgens mij wel weer helemaal goed dus, maar is ze gewoon een redelijk slanke baby. Ik zie heel veel baby's en deze lijken dan allemaal zo flink ten opzichte van haar.
Hier ook maar een smal meisje op bv. Eerste paar maanden met de lengte op de middelijn en met het gewicht tussen 0 en -1 in, inmiddels op de -1 lijn qua lengte en rondom de -2 lijn qua gewicht.
Die van mij is juist ook een kleintje. Zit net op de onderste lijn ongeveer. draagt nu met ruim 11 maanden kleding maat 68/74 en soms passen shirtjes 62 nog hihi Maar ik maak me er niet druk om hoor, ze doet het goed
Het gaat toch niet over waar de baby op de curves staat? Dat heeft ook te maken met geboortegewicht, genen e.d. Kindjes die bv krijgen groeien vaker harder de eerste maanden in vergelijking met kindjes die kv krijgen.
O naja Yara lag in het ziekenhuis omdat ze te weinig/niet aan kwam en zelfs afviel . Maja dat was ook door de geelzucht. Daarna is ze nooit meer snel gegroeid. Maar ik houd er niet van om per se naar lijntjes en regeltjes te kijken, ze doet het super op de borst! Nog steeds
Hier 3 bv kindjes gehad,alle 3 de kids boven de +2,5 lijn met lengte en gewicht. Mijn 2 jongens waren met 6 maanden al 12 kilo. Mijn oudste met 6 maanden 12 kilo en 86! Cm(geen typfout) en mijn middelste zoon was ook 12 kilo en 78 cm lang. Mijn oudste zoon heeft dik 6 maanden bv gehad en mijn middelste 20 maanden. Mijn jongste 2,5 maand en vanwege medicatie ermee moeten stoppen. Ook zij is erg groot. Mijn kids hebben altijd boven de bovenste lijn gezeten,en dat met een moeder van 1m63. Ik heb ooit mijn bv laten onderzoeken op voedingstoffen en ze zeiden dat de mijne ongelovelijk vettig was en vol voedingstoffen en groeifactoren,vond ik echt super om te horen.
Gaat hier ook op bij beide. Evy zicht inmiddels gemiddeld qua lengte en gewicht. Roan is een stevig kereltje. Zeker 10 kilo nu. Geen idee hoe lang. Evy heeft 7 mnd bv gehad, Roan krijgt nog steeds bv (+ heel veel vast voedsel). Soms vraag ik me wel eens af of hij niet te veel eet,..
Hier niet herkenbaar. Zit constant op de +2 lijn. Zijn geboorte gewicht was 3900 en ruim drie maanden later 7500.
nou hier dus wel de bolle wangen en de buddha armpjes. was 2570 bij de geboorte met iets meer dan 8 maanden 11 kg en 360 gram!
Hier mijn borstvoedingmelkmonstertje met 6 maanden oud 12 kilo en 78 cm lang en dat op mama's eigen melk
De foto in het zand is hij 11 maanden,(bijna 15 kilo) ik ben pas met 7 maanden bij gaan voeden,ala rapley. Kreeg heel erg vaak de vraag wat hij wel niet at,tot 7 maanden zei ik trots: alleen mijn slagroom uit mijn borsten Maar wel gezond dik dus,ze kunnen beter dik zijn van de bv dan van de overvoeding van pyamapapjes die alleen maar vet opslag voor later opbouwen. Hij is tot 3 jaar erg zwaar geweest net als mijn oudste zoon,na de 3 jaar worden ze bij mij enkelt nog lang en slank
ja hoor heel herkenbaar. onze zoon is het eerste jaar zogenaamd te licht en te klein geweest. het zal wel. hij is altijd een vrolijk tevreden mannetje geweest en lengte en gewicht waren ook prima in verhouding. du nee ook onze zoon was zeker geen grote boedha