Hay dames! Titel zegt het al... Wb borsten bloot ben ik altijd erg makkelijk geweest. Topless zonnen, omkleden, naar sauna etc. In mijn kraamweek zat ik met kraamzorg erbij bijna continue in mijn blote borsten! Nu geef ik 3 weken borstvoeding en merk ik dat ik t uitstel om naar andere plekken te gaan en besef nu dat t komt omdat ik inzit over het voeden...stom hé? Had altijd zo'n grote mond van als mijn kind honger heeft krijgt t eten! Maar zelfs met kraamvisite vind ik t al vervelend en ga ik boven zitten. Wil ook andere niet ongemakkelijk laten voelen. Ik bedoel snap wel dat bijv mijn schoonvader er niet op zit te wachten. Nu gebruik ik nog het 'excuus' dat ze snel is afgeleid maar dat houd ook een x op. Het is wel zo dat ik der vaak nog moet helpen met aanleggen en het dan dus ook niet heel discreet onder een doek kan doen. Daarbij ben ik de eerste met een kleintje in mijn vaste vriendinnengroep en andere met een kleine in mijn omgeving geven allemaal flesvoeding ik had dit echt niet van mezelf verwacht! En baal er van...dacht echt trots op mezelf te zijn maar ben blijkbaar toch onzeker? Herkenbaar? Of tips? Ojah en onze dochter kan 'opeens' erg clusteren en dan elk uur aan de borst willen. Dus kan ook niet echt buiten de voedingen om plannen want je weet bij haar maar nooit...een vast drinkritme zou al schelen...
Ik vind het óók moeilijk en ik voed óók echt niet waar mannen bij zitten behalve mijn vader en broer. Óók tijdens het clusteren ga ik boven zitten óók al hebben we bezoek. Ik probeer óók zo min mogelijk s avonds de drie uit te gaan. Morgenavond moet ik wel maar dan moet ze maar even zoet gehouden worden met een speen hoe zielig ik het óók vind en gelukkig past mijn moeder op die kent wel wat maar ik kan me dus óók niet over het dont heen zetten dat iedereen mee zit te kijken met voeden ( onder een doek doe ik het wel in het openbaaraar mijn dochter pakt de borst goed en is al bijna 3 mnd. Maar ik snap je gevoel!
Dat komt nog wel joh, ze is nog maar drie weken; aanleggen zal steeds makkelijker gaan waardoor je straks ook discreet in gezelschap kan voeden. Ik voed zelf ook altijd boven, aanleggen is soms best een gedoe, ik heb er geen zin in dat bij bezoek te moeten doen. Uiteindelijk zal ze zelf beter leren happen (en bijv niet in mijn arm ofzo ) en dan wordt het vanzelf weer makkelijker. En clusteren vind ik ook erg zwaar, mijn dochter heeft 3 regeldagem gehad waarop ze ieder uur een half uur aan het drinken was, ook 's nachts. Maar daarna besloot ze ineens om 's nachts een paar keer zes uur achter elkaar te slapen, zo lekker Inmiddels drinkt ze om de drie a vier uur en is ze na 10 a 15 minuten al klaar, stuk makkelijker!
Héél herkenbaar. Ik heb de eerste tijd nooit publiek gevoed. Toen mijn zoontje 4 weken oud was en uit de fles kon drinken ben ik wel eens weggegaan en bleef papa thuis met flesje gekolfde melk. Dat scheelde wel. Maar zelf met baby alleen naar mijn ouders oid geweest, of alleen met mijn vriend (dat voelde dan 'veiliger' ofzo). De eerste keer echt weg was toen hij ruim 2 maanden was en ik een middagje zou gaan winkelen met mams en zusje. Man wat was ik zenuwachtig, nu Ging Het Gebeuren, ik zou publiek gaan voeden.. Kind sliep 4 uur achter elkaar als een roosje in de wandelwagen en ik had knappende borsten maar hij had pas thuis weer honger Na een tijdje ging het vanzelf, hij hapte beter aan en ik kon wat beter bedekken en uiteindelijk (toen hij een maand of 6 was) dacht ik er niet eens meer bij na. En dan ook écht niet he, dat mensen zaten te kijken en ik dacht dat mijn haar vreemd zat tot een man opeens over het terras begon te roepen dat ik zo'n goede moeder was en zijn duimen omhoog stak. Daar zit je dan, discreet in een hoekje
IK zou iig investeren in goede voedingskleding zoals bijvoorbeeld van het merk boob. Hiermee kan je echt heel discreet voeden. Dan heb je iig alleen die ene borst waar je je druk om hoeft te maken. En als ze eenmaal aan je borst ligt zie je die ook amper meer. Het is lastig in het begin, maar naarmate je baby handiger wordt, wordt jij dat ook. En als je het een paar keer gedaan hebt merk je zelf ook dat je er relaxeder in wordt. Succes!
Qua voedingskleding hoef je niet eens duur te doen: ik knipte van een spagettibandjeshemdje de bandjes aan de achterkant los en legde met een knoop een lusje aan de voorkant. (google eens op undercovermama) dat lusje deed ik om mijn bh-clipje en zo had ik een geïntegreerd voedingshemd. Ik zat dan nooit met een blote buik en de bovenkant van mijn borst werd bedekt door het shirt/de trui die ik er over draag. En wat de anderen zeggen: je borsten hebben pas drie weken deze functie, helemaal niet gek dat je er aan moet wennen.
En het kan nog goedkoper en makkelijker: gewoon hele rekbare hempjes dragen en aan de kant waar je voed hem onder je borst trekken. Uiteraard met nog een shirtje er boven welke je omhoog doet. Eventueel nog een hydrofiel erbij en niemand ziet iets. Ik voed overal, maar buitenshuis ziet vrijwel niemand mijn borst. Misschien kun je thuis hiermee oefenen.
De eerste 6 weken is het aanleggen voor moeder en kind nog vrij lastig, maar na die tijd leg je plop je kind aan en dan wordt je flexibeler. Ik heb in het begin ook steeds boven gevoed, niet omdat ik mijn borsten niet wilde laten zien, maar omdat ik zo zat te hannesen en daarbij rust nodig had. Straks als je kind gemakkelijker aanhapt, kun je altijd nog bepalen of je wel/niet in het openbaar wil voeden. Met een spaghetti-hemdje en daarover een T-shirt, hoofdje kind voor borst, zie je inderdaad bijna niets.
Ik heb ook nog steeds niet in het openbaar durven voeden en mijn dochter is nu 7 weken oud MAAR ik heb sinds een paar dagen wel het gevoel dat ik het nu zou durven, omdat sinds een aantal dagen het aanleggen enzo ineens een stuk makkelijker lijkt te gaan: alsof ze ineens veel beter begrijpt hoe dat moet Dus een dezer dagen ga ik toch echt de stoute schoenen aantrekken en het proberen. Misschien ook voor jou eerst laagdrempelig proberen? Bijvoorbeeld bij een vriendin thuis? En over voedingskleding: ik doe vaak een tuniek aan met knoopjes, gewoon een kwestie van openknopen, voedingsbh open, en 1 borst eruit hangen, het werkt prima! Succes!!
Bedankt dames!! T van me afschrijven helpt al merk ik! En goede tips! Met die blubberbuik draag ik toch overal hempjes onder haha denk dat ik eerst gewoon maar weer eens weg moet. Ben met de kleine meid alleen nog naar de supermarkt geweest! Dus misschien is t wel t onbekende waar ik bang voor ben? Eerst maar eens naar een vriendin van de week. Dat betekend dus ook bewust de luiertas inpakken, bedenken wat praktische kleding is en auto rijden met der! En met deze vriendin heb ik meteen 2 vliegen in 1 klap want die is zelf preuts haha die durft nie eens naar mijn borst te kijken kzit nu te denken kheb ook veel van die vhals overslag jurkjes die zijn denk ook handig! En inderdaad moeder en kind moeten er eerst maar eens handig in worden!
Yup! Zo heb ik het ook altijd gedaan met het voeden van mijn zoontje, en doe het nu ook zo weer bij mij dochtertje. En voor mij en beide kindjes was het: oefening baart kunst.
Ik voed ook niet in het openbaar of bij bepaalde mensen in de buurt, dus wat dat betreft heb ik geen tips voor je. Kan je wel vertellen dat je juist steeds beter kunt zeggen dat kind anders afgeleid is. De mijne is nu 5,5 maand en borstvoeding gaat soms erg lastig door veel prikkels om haar heen (bijv geluidjes telefoon, tv, honden, de postbode), dus ga sowieso vaak met haar rustig in bed liggen om te voeden..