Ik heb besloten toch te gaan voor 6 maanden bv ipv 3 maanden zoals oorspronkelijk het plan was. Wel met aanvulling van kv omdat ik op mijn werk lastig kan kolven. Ik werk als cursusleider en zit dus vast aan vaste pauzes, dit wil zeggen dat ik 's ochtends bv kan geven, tussen de middag kolf, en dan rond 5/6 ofwel kolf ofwel live voedt, afhankelijk van of ik op locatie zit. Soms geef ik meerdaagse cursussen incl overnachting. Ik zit dan op locatie: een hotel. Kan heel luxe zijn maar soms ook niet. De bv die ik kolf moet ik wel koel kunnen bewaren, anders kan ik het weggooien. Ik laat dit liever niet aan het hotel over (ik wil mijn witte goud in het zicht hebben haha). Zat zelf te denken aan een koeltas/koelboxje wat ik op elecktriciteit kan aansluiten in de cursuszaal. De bv blijft dan koel en bij mij in de buurt. Iemand ervaring / tips oid hiermee? Ik heb er helemaal geen verstand van namelijk.. (waar moet ik op letten)
Lijkt me een goed idee hoor! Opzich kan bv na t kolven wel n tijdje uit de koelkast (is bij mij een aantal keren per ongeluk een hele werkdag gebeurd, vergeten in de koelkast te zetten, oeps...maar niks aan de hand), maar ja als je meerdere dagen weggaat dan zou ik dat zeker doen, een electrische koelbox lijkt me dan t veiligst. Weet niet of er ook koeltassen zijn die je kan aansluiten op electiciteit, lijkt me wel handig! Succes!
Ja, ik heb er zo-een, en die kan ook op de auto-accu. Goed idee! Als het al twee dagen koel staat weet ik alleen niet of je het nog mag invriezen.
Als je het daarna gebruikt maakt het niet uit, maar als je het nog gaat invriezen is het toch beter als het niet te lang staat. Op borstvoeding.nl kun je wel een overzichtje vinden van de bewaartijden, volgens mij niet gekoeld een uur, koelkast 24 uur, vriezer 3 maanden, en -20 graden ingevroren 6 mnd. Wij hebben zo'n koelbox op autoaccu (niet voor bv gebruikt trouwens). Bij echt warm weer werkt het beter dan een gewone koelbox, maar niet denderend hoor, is niet echt een constante temperatuur, nadeel is ook dat het een vrij grote koelbox is, dus veel loze ruimte.
Wij hebben een elektrische koelbox voor op de camping. Maar die is niet echt zo koud als een koelkast hoor. Het is natuurlijk ook afhankelijk van de omgevingstemperatuur. Deze tijd van het jaar kun je de melk gewoon buiten zetten.
Haha ja nu wel maar als ik ga werken is het voorjaar In de koelkast (5 graden) is borstvoeding tot 5 dagen houdbaar. Ik ga het niet invriezen: de baby krijgt die voeding gewoon eerst. Stel je voor ik ben 2 dagen weg, dan heb ik 6 a 7 voedingen gekolft, nou die zijn dan in 2 dagen op. Moet dus een elecktrisch ding hebben wat tot 5 graden koelt.. hmm als iemand tips heeft of ideeen hoor ik het graag (ideaal als hij niet alleen op stroom kan maar ook op de autoaccu.. die ga ik onthouden). (blegh heb opeens helemaal geen zin meer om te gaan werken )
Bedankt voor je reactie. Echt op letten dus (goede koelbox kopen) Ter info, ik heb het even opgezocht, verse borstvoeding: op kamertemp: 5-10 uur Koelkast (5 graden): 5 dagen Vriezer (-15): 3 maanden Diepvries (-20): 3 tot 6 maanden Na opwarmen: 1 uur En als het niet werkt dan maar weggooien Kolven moet ik toch voor mijn productie. (of 3 maanden vakantie opnemen haha. Kans dat dat geaccepteerd wordt.. )
Wat deed ik in dat soort situaties? 1. bij hotelreceptie vragen of zij die flesjes direct in de koelkast wilden zetten. (tip: niet in koeltasje geven, want dan zetten ze 'm met tas en al in de koelkast, niet zo handig) of nog liever: of ik ze even in een koelkast mocht zetten. 2. ik heb wel eens een hotelkamer tot mijn beschikking gekregen om in te kolven, sleutel voor de hele dag. en in die kamer zat een minibar. dan zette ik de flesjes daarin. 3. eigen koeltas met bevroren koelelement mee; daar de flesjes in. voor een paar uurtjes bleven ze daar prima koel in, maar die flesjes gaf ik dan wel de dag erna al. ik had geen echte koelbox, daar dus geen ervaringen mee.
Bedankt voor je reactie! Ik vind het zo'n onprettig idee om mijn flesje af te geven, maar je hebt er dus geen nare ervaringen mee? Zo'n minibar is natuurlijk wel ideaal.. helaas hebben ze die niet overal maar zou wel heel handig zijn zeg.. Er staat er wel vaak eentje in de cursusruimte. Maar om nou mijn flesjes melk tussen de cola van mijn cursisten te zetten. Hm misschien overwegen waard. *denkt weer verder* (gelukkig heb ik nog 6/7 weken om dit uit te denken haha)
Je kunt je flesjes toch gewoon in een neutraal plastic tasje doen?? Een echte koelkast is altijd beter dan een koelbox. En als je dan je schroom overwint en vraagt of je koeltasje met elementen ergens in de keuken in de vriezer mag (ook in een plastic tasje, met je naam en tel nr erop), is je terugreis ook okee. Even ter aanvulling, ook nog relevant: na ontdooien: 24 uur in koelkast voorzover ik weet. Enneh, ik zou niet overwegen je opbrengst van 2 hele dagen weg te gooien als je dat vaak moet doen, ik zou daar ieg niet tegenop kunnen kolven! Ik kolf elke avond 60-80 bij om voor de drie werkdagen (incl soms wat weggooien) genoeg te hebben.
Ja je hebt gelijk. Liever ergens in een (vreemde) koelkast dan weggooien. Bedoel je 60-80 ml of 60-80 min $)? Ik moet trouwens toch aanvullen met kv Behalve als ik na 2 dagen terugkom en de bv zo snel mogelijk op moet natuurijk
Haha gelukkig! Nou op dit moment drink de baby: rond 5/6 uur rond 8/9 uur rond 11 uur rond 15 uur rond 19 uur om 23 uur (ons verzoek, dan gaan we slapen) Ik kan op werkdagen live voeden om 6/7 uur, kolven om 13 uur (vaste pauzetijd als ik cursus geef) kolven om 17 uur (vaste tijd als ik cursus geef) en danwel live voeden dan wel kolven rond 19 uur (afhankelijk of ik een overnachting heb of niet). Die kolfmomenten zijn (verwacht ik) niet genoeg om de drinkmomenten op te vangen. Ik kolf nu bijvoorbeeld 's avonds al niet genoeg voor de avondvoeding (vul ik aan met wat ik 's ochtends kolf, de rest gaat de vriezer in). Lastige is dat ik vast zit aan de cursustijden, kan moeilijk zeggen: fijn dat jullie er zijn, zie je over een half uur terug. Het wordt al heel wat om iedereen in de pauzes weg te krijgen