3 korte voedingen per dag, is dit het einde?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door senna1979, 23 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hallo meiden,

Mijn dochter Elin 14 mnd drinkt 's ochtends en 's avonds en vaak ook een keer 's nachts.
    Ze drinkt zo ontzettend kort en mijn borsten voelen ook niet meer echt vol aan.
    Wel hoor ik haar klokken maar is na ongeveer na drie minuten klaar met twee borsten.
    Ik geef haar ook 's middags wel eens borst maar ik wil niet meer kolven als ik aan het werk ben (geen zin meer, erg he?).
    Is dit het einde of zijn er vrouwen die het op deze manier nog een tijdje hebben uitgehouden?
    Hoeveel voedingen zijn "normaal" met deze leeftijd of moet ik haar toch weer meer gaan aanleggen?
    Op het cb zeiden ze dat twee voedingen met deze leeftijd normaal zijn en dat de bv nu alleen nog een dorstlessende functie heeft.
    Ik zou het jammer vinden als het stopt, ik vind het geven van borstvoeding zo leuk! Ik zeg het alleen tegen niemand meer want na een jaar bv voeding geven vinden veel mensen best raar haha.

Groetjes Senna

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik geloof dat Stefan Kleintjes uitgaat van 3-4 voedingen met 1 jaar.
    Ik zat net voor haar eerste verjaardag nog op 5-6. Op haar verjaardag begon ze te weigeren en na 5,5 dag drinkt ze weer.
    Nu 3x per dag, soms 4x, maar ik vind dat ook wel genoeg. Soms vraagt ze wel eerder om de borst maar vaak heeft ze dan honger of dorst.

Hier geef ik 's morgens, 's middags en 's avonds voor het slapen gaan.
    's Nacht in principe niet meer, vandaag was het 5.20u dat ze wakker werd, toen heeft ze wel gedronken en om half 8 nog eventjes.

Hier drinkt ze vaak ook maar eventjes hoor! Ik zou als je thuis bent, 's middags ook nog even aanleggen.
    Mijn dochter kan nog geen andere zuivel hebben ivm KMA en soja allergie. Dus ik denk dat ik nog maar even moet blijven kolven tijdens werktijd. Ze wil de voeding s middags ook nog graag en bij de oppas 'vraagt' ze ook om haar fles.

Overigens houdt de bv nog veel meer in dan alleen dorstlessen hoor! Het bevat nog steeds veel antistoffen en het is natuurlijk ook meer dan voeding alleen.

3. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Hier zitten we ook op drie voedingen per dag. Wat mij betreft prima en ik zie het ook niet als voorbode voor het stoppen. Ze krijgt nu 's ochtends, 's middags en 's avonds.

De opmerking van het cb is natuurlijk onzin. Moedermelk is niet alleen dorstlessend, dan kan je net zo goed water geven. Het bevat nog steeds antistoffen en biedt een kindje nog steeds de 'rust' aan de borst. Gisteravond viel Eef bij mij aan de borst in slaap. Mooie momenten met een dreumes die overdag zo druk is met leren lopen, plaatjes kijken en de wereld ontdekken.

Hopelijk kan je nog lang van het borstvoeding geven genieten!

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

We zitten hier sinds een paar weken al op 3 a 4 voedingen per etmaal. 's Nachts drinkt Irem wel wat langer maar overdag is ze ook zo klaar. Ik maak me geen zorgen, en je productie zou ondertussen wel voldoende gestabiliseerd moeten zijn om dat aan te kunnen. Ik denk niet het het begin van het einde is hoor!

5. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Oh gelukkig, dan gaat het nog goed!
    Bij ons cb zijn ze ook niet erg pro-bv heb ik het idee.
    De voeding 's nachts vinden ze eigenlijk ook al maanden een probleem, ze vinden dat ik het af moet bouwen naar twee voedingen per dag.
    Naar mijn idee is dat nog een beetje tekort, dus ik vaar, lekker eigenwijs, mijn eigen koers.
    Maar het is toch altijd lekker om bevestigd te krijgen van wat ik al dacht.

Groetjes Senna

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Lekker doen waar jij je goed voelt!
    En 3 voedingen op deze leeftijd lijkt me helemaal prima, zeker als jullie beide je er goed bij voelen.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Geen zorgen maken hoor!

Dat kortere drinken en de slapper voelende borsten hoort er gewoon bij! Ik zat rond een jaar gemiddeld op 3x per dag (soms 2, soms 4) en nu nog steeds (nu minimaal 3).

Zolang je aan blijft leggen, houd je de productie gewoon is stand, het is niet ineens op ofzo! Komt helemaal goed, gewoon lekker doorgaan zo!;)

Deel Deze Pagina