waar is de regeldag ????

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door nikkie83, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    :) mijn meisje is nu 11 dagen oud en ik had me erop voorbereid dat ik gister n helse dag zou doormaken met n regeldag maaruh , mevrouw heeft zich netjes om de 4 uur gemeld en lekker geslapen in de nacht .
    van mijn kraamhulp hoorde ik dat Ise ze misschien niet zou krijgen omdat de voeding supergoed op gang is gekomen en ze er goed van groeit (na n week al 4 ons aangekomen ) .
    van n ander hoorde ik dat het misschien op de 13e dag komt omdat ze 3 dagen voor de uitgerekende datum is geboren ??

Ik klaag ook niet hoor ;) maar vraag het me gewoon af :)

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Regeldagen komen niet altijd op dezelfde dagen voor. Er staan wel bepaalde leeftijden voor waar een hoop kindjes regeldagen hebben, maar het zal bij ieder kindje anders zijn.

Het kan ook zijn dat de kleine het tussendoor regelt en geen regeldagen houd die jij als moeder opmerkt.

Regeldagen is overigens vaak niet maar 1 dagje hoor, vaak zijn het een aantal dagen tot een week :D, omdat je schrijft over een regeldag en een 'helse dag'.

(sorry even geen tijd voor een uitgebreider antwoord)

Liefs Hanneke.

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Het komt vaak voor, maar het moet zeker niet.
    Hier regelde we veel rond de 2 weken en was ons clusteren in de ochtend ipv de avond ;)
    Ieder kindje is anders en zodra je regeldagen hebt merk je het vanzelf.
    Trouwens, hels? Als je je er gewoon aan overgeeft is het heerlijk.
    Lekker heel de dag warm tegen elkaar aanliggen, knuffelen, tutteren en laat je maar verwennen, jij hebt je handen vol dus een goed excuus ;). Heeeerlijk :)

4. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    hier ook geen regeldagen gehad. Op dag 10 zat ik er ook op te wachten. Dacht misschien dat ie niet kwam omdat ik 10 dagen overtijd was, maar rond 6 weken had er weer eentje moeten komen, maar ook die niet gehad.

5. fafa

fafa Niet meer actief

ik heb ook nog nooit iets van regeldagen gemerkt. Als je nooit naar de klok kijkt of het aantal voedingen op een dag telt, valt het misschien ook minder op? Of misschien regelen sommigen kinderen iedere dag een beetje in plaats van veel in één dag/week?

No worries in ieder geval! :)

6. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Hier kreeg Nica pas regel dagen met 6 weken ... dus t hoeft niet altijd ...

7. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ok ,nou ik heb nog s gekeken , in mn dagboekje van toen ik mijn oudste zoon bv gegeven heb , schreef ik alle weken elke voeding op en hij heeft ze ook niet gehad:)
    misschien heb ik gewoon aparte kindjes dus hihi
    Ise drinkt s avonds wel elk uur al sinds ze 4 dagen is eigenlijk en overdag laat ze er zelf max 3,5-4 uur tussen zitten .
    nja als ze niet komen klaag ik ook niet :p

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb een onwijze overproductie en heb nog geen enkele dag een echte day from hel gehad met regelen ;)

Er is gewoon elke dag weer meer dan genoeg ;)

9. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Mijn zoontje heeft ook nooit regeldagen gehad. Zolang je lekker op verzoek blijft voeden komt het wel goed.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier in het begin ook geen regeldagen. Wel lekker clusteren bij mama op de bank van 19 tot 22 uur, maar dat was gedurende de eerste maanden iedere avond zo.

11. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Hier ook nog geen regeldagen gehad. Met 10 dagen niet en met 6 weken niet. Dus het hoeft niet altijd.. :)

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier alleen met 10 dagen maar verder niet meer.
    Wel clusteren de eerste 3 maanden.

Deel Deze Pagina