Mijn dochtertje is nu 2 weken oud en krijgt bv. De eerste week ging het hartstikke goed en binnen 6 dagen zat ze alweer 100 gram boven haar geboortegewicht. Nu valt mij sinds enkele dagen op dat ze kreunt als ze plat ligt. Tussen de voedingen door erg veel hikt, steekt haar tongetje vaak uit na het voeden en smakt en slikt dan nog wat na en regelmatig mondjes voeding terug geeft. Soms nog 2 uur nadat ze een voeding heeft gehad. Dit ruikt soms ook zurig. Ze drinkt overdag om de 3 uur ongeveer, 's nachts komt ze tegen 01:30 en 5:30 uur en in de avond na 21 uur komt ze soms wel elk half uur. Na het voeden proberen we haar een boertje te laten doen, wat ze soms doet maar vaker gebeurdt het niet. Ze huilt verder weinig en als ze zich laat horen is het meer roepen wat ze doet. Vandaag lijkt ze ook last van krampjes te hebben. Buikje rommelt erg en ze zit soms echt te persen. Verder begint ze dan echt te roepen en wordt ze rustig als we haar vasthouden. Dit is soms maar even of ze roept weer en dan houden we haar anders beet zodat ze weer rustig wordt. Meestal wil ze dan alleen aan de borst en drinkt dan wat slokjes voor ze gaat sabbelen. Onze kleine meid plast genoeg, urine is helder en heeft ook bij elke verschoning een (geel) poepluier. Kan er sprake zijn van reflux bij onze kleine meid of heeft het mondjes terug geven, hikken etc. ergens anders mee te maken.
Hoi, Hartstikke goed, zoals je kindje groeit! Ik vind dit niet als reflux klinken hoor. Kindjes met reflux voelen zich echt naar. Huilen, gaan voedingen soms associeren met pijn, willen niet drinken maar eignelijk wel....Heel onrustig beeld. Krampjes hoort er bij op deze leeftijd: darmen gaan goed aan het werk. Ze groeit, drinkt, plast en poept. Lijkt me prima. Alle kindjes hikken, alle kindjes spugen. Geen probleem. Kortom: Lekker zo doorgaan!