Hallo, Ik zit op dit moment in mijn 29e week van mijn zwangerschap. Binnenkort ga ik naar een info avond over borstvoeding. Mijn vriend is heel erg voorstander van om borstvoeding te gaan geven. Ik wil dit ook wel alleen heb het volgende probleem: Mijn tepels zijn van nature al erg gevoelig. Aanraking is niet altijd prettig. Om die reden voel ik weinig voor borstvoeding en zou ik persoonlijk voor flesvoeding kiezen. Ik wil echter wel dat mijn kindje straks het beste krijgt...... Wat is jullie advies?
Ik zou gewoon de eerste dagen starten: kijk hoe het gaat. Laat je goed helpen, en zorg dat je van te voren al een nummer van een lactatiekundige in je telefoon hebt staan die je kan helpen als je pijnklachten hebt. Dan kun je direct bellen en aan de slag om te zorgen dat het wel prettig voelt, ook voor jou. Ook kan het fijn zijn om met een lactatiekundige van te voren al te overleggen. Onderzoek wat je mogelijkheden zijn, wat je doel is, en eventueel plan B. Bedenk ook dat tussen alléén borstvoeding en géén borstvoeding ook nog heel veel verschil zit. En dat je straks misschien heel anders er tegen aan kijkt, als het om je kindje gaat Dus mijn advies zou zijn: neem al voor je bevalling contact op met een lactatiekundige, maak een plan samen met wat je wel en niet ziet zitten en start de eerste drie dagen sowieso met het geven van colostrum. Is het niet aan de borst, dan met de hand druppels uit je tepel masseren en in het mondje geven. Kijk. Zo simpel kan het zijn Veel succes en plezier!