hallo, over een aantal weekjes verwachten wij onze 2e spruit, en bij onze oudste heb ik bv gegeven, de eerste 4 weken heb ik gekolfd en bv afgewisseld, ivm de vroeggeboorte/ziekenhuisverblijf.... nu heb ik dus een produktie van 2 liter gehad, mijn borsten stonden om de haverklap op springen, en met name 's ochtends werd ik wakker in een doorweekt bed, zo lekte ik (ondanks een strakke/stevige bh met compressen)....deed tussendoor ook geregeld even de druk eraf halen door te kolven.... we hebben inmiddels net een nieuw bed met nieuwe matrasse, er komen wel goede beschermers op, maar toch.... welke compressen absorberen het beste?? weet namelijk niet meer welke ik bij Luka heb gehad, alleen dat ik op een gegeven moment maandverbandjes eroverheen moest doen....
Ik heb maar een paar dagen pads hoeven gebruiken, maar ik kan je wel vertellen dat die van het kruidvat eigen merk mij absoluut niet bevielen. Dat lag overigens niet aan dat ze niet genoeg opnamen, maar ze bleven zo heerlijk aan mijn tepelkloven plakken.
Ja ik vind die van het Kruidvat ook echt niet fijn. Ik produceer ook echt heel veel melk maar die van de Etos bevallen mij het beste. 's Nachts doe ik 2 zoogcompressen in. Maar nog lek ik 's nachts wel eens door hoor.
gehoord dat lilly pads voor hoge productie erg fijn zijn als je bijv weggaat...zijn wel prijzig, maar is een eenmalige aankoop
Bij mijn vriendin werkte dat niet, zelf geen ervaring mee. Ik vind Kruidvat ook niet prettig. Etos en AH heb ik meestal en die bevallen mij goed. In het begin lekte ik ook nog wel eens door hoor! Zonder kompressen kan ik helaas nog niet.
bedankt zover...die lilypads zijn herbruikbaar, toch? volgens mij heeft hubbie bij de eerste toen ook etos merk gehaald, maar dat was echt te weinig.... ik wil nu van te voren toch echt gaan kijken dat ik een voorraadje heb....
Ja mn nichtje had enorme overproductie...en als ze bijv boodschappen ging doen...dan waren die weggooi pads niet genoeg...en die lily pads schijnen je melk tegen te houden en herbruikbaar!...
sorry, hier zou ik geen antwoord op weten. ik dacht dat ik een forse productie had af en toe, maar zoals jij het omschrijft daar kan ik niet aan tippen. voor mij zijn Etos en Natusan de fijnste pads; absorberen goed genoeg en zijn zacht en niet al te dik. AH gaat wel; is iets dikker en stugger. Hema vond ik niet fijn (te hard oppervlak). ik zou die lilipads eens proberen als ik jou was, heb hier wel goede dingen over gelezen. maandverband in je beha lijkt me namelijk ook niet alles... En verder zou ik het kolven om de druk eraf te halen minimaliseren. Juist door vaak een beetje te kolven, voer je de productie nog meer op. Je kunt beter één keer helemaal 'leeg' kolven. En anders toch nog even een lactatiekundige raadplegen? Want ik ben ook maar een goedbedoelende amateur... (tot nu toe in totaal 1 jaar en 5 maanden gevoed).
Maar die Lilypads, dat zijn toch van die siliconen dingen? Als je dan lekt 's nachts dan absorberen die dingen toch niet?
Bij mij werkte die lilly pads niet. Ik had ook veel productie en lekte als een zeef. Die lilly pads bleven niet plakken doordat er toch melk onder kwam (hij moet echt goed rond je tepel/borst zitten en heb je een wat afwijkende vorm borst dan werkt het al niet) en ik daardoor nog lekte en ze niet meer bleven plakken. Ik vond het dus weg gegooid geld. Ik heb die van natusan toen even gebruikt en vond ze echt fijn. Daarna ben ik over gegaan op de uitwasbare compressen van Avent. Waren ook ideaal. Je kan ze gewoon uitwassen op 60 graden en je krijgt er zo'n zakje/netje bij voor in het wasmachine. Maar bij mij werkte er niet echt iets tegen het vele lekken. Toen het vraag en aanbod beter op elkaar afgestemd waren werd het algauw minder.
dank jullie wel meiden, ga dadelijk even shoppen en gewoon wat in voorraad halen....weet zelf ook niet waar die super productie vandaan kwam, en misschien wordt het nu wel minder, maar wil toch voorbereid zijn.... @druk eraf.....ik kolfde idd 's nachts een keer extra mijn boobs leeg, want denk dat ik anders 's ochtends een echt melkbad zou hebben in bed....
ik zweerde bij de medela lekschalen! alleen die kun je niet snachts dragen omdat aan de bovenkant een klein openingetje zit (voor het leeggieten) maar overdag kan hij gewoon in de bh. ik gebruikte hem tijdens het voeden omdat ik gigantisch lekte de eerste maanden. regelmatig dat ik er 40cc uitgiette! verder heb ik altijd de hema zoogcompressen gebruikt. ik vind ze juist heel zacht en heel absorberend. die van kruidvat bleven aan mijn tepels plakken!
ik gebruik die van de etos, zijn niet superdik (zoals die van de kruidvat) maar absorberen wel goed. onze kleine haalt nu de nachten door en over het algemeen blijf ik droog...
Hier ook behoorlijk incontinente borsten... heb ongeveer alle merken en soorten geprobeerd. Het allerfijnst vindt ik die van natusan, zijn wel prijzig. Daarom ook wasbare exemplaren geprobeerd en die van avent bevallen het best, hebben wel iets minder absorberend vermogen dan die van natusan.. Als je tijdend voeden lekt, werken die opvangdingen goed. Ik heb gewoon altijd compressen bij me.. en gebruik vaak min 2 paar per dag. p.s. Die wasbare doe ik trouwens uitwassen met de hand, anders zit steeds alles in de was en heb al 6 paar in huis.
Ik gebruik Kruidvat, is altijd prima gegaan en ze zijn niet duur. Heb ook andere merken weleens geprobeerd maar die vind ik geen meerwaarde hebben tov Kruidvat. Overigens heb ik ze nu al een tijdje niet meer nodig, alleen nu ik halve dagen werk (en niet kolf) gebruik ik ze voor de zekerheid wel.
Gebruik ook die van de etos en die bevallen prima... Ik lek niet heel erg veel, maar als ze 's nachts eens wat langer slaapt zoals van de week dan zijn we wel helemaal verzadigd! Tot nu toe red ik het prima met die van de etos!