Ik ga voor het eerst 10 uur weg van mijn kindje, voor een belangrijke certificaat dat ik die dag moet gaan halen en hij heeft nog nooit gekolfd melk gehad... Hij drinkt wel (zelfstandig en stuntelig) uit een flesje lichte diksap.. overdag.. Maar ben nog nooit zo lang van hem weg geweest....... hoeveel moet ik kolven? en wat denken jullie? word het een drama? of gaat het lukken
Kun je het niet al een paar keertjes oefenen met hem? Heb je al wel een beetje gekolfde voeding staan op voorraad? Anders zou ik een paar keer na de ochtendvoedingen nakolven en misschien nog savonds voor het slapen gaan.
ik geef nu gewoon op verzoek... hij kan wel 5 uur volhouden zonder (is nog geen 10 uur), maar dan met fruithapjes, broodje en zn tuitbeker etc.. wat is de "normale" hoeveelheid cc dat fles voeding babys krijgen rond 7 maanden? dan zorg ik in ieder geval dat ik dat heb (voel me net een noob) oefenen is wel handig ja.. maar vind dat zo ontzettend lastig, ik krijg er zelf namelijk niet zo veel uit.. en hij is gewoon nooit fan geweest van plastic... hij kauwt er altijd op
Ik zorg zelf altijd dat er een flesje tussen de 150 a 180 cc klaar staat. Op de dag drinkt mijn mannetje niet zoveel en gaat er maar 100 cc op hooguit, maar savonds laat drinkt hij wel een flesje van 180 tot 200 cc afgekolfde melk.
Hier dronk ze maximal 100cc om de ca 3 uur bij de gastouder. Hier kreeg ze vanaf 8 maanden voor het slapen bv en na het slapen fruit of brood met water.