Ons ukkie krijgt al >1jr bv. Het gaat ons prima af, nooit problemen, alleen erg veel melk de eerste maanden. 6mnd fulltime bv, daarna bijvoeding en nu eet ze prima. Maar ze drinkt ook nog wel, vooral savonds en snachts ook nog 1 of 2 keer echt goed. OVerdag meer 3 slokjes als ze heel moe is, echt veel drinken doet de dan niet. Mn man zag gisteravond hoe ons dochtertje nu heel wijs mij half uitkleedt als ze wil drinken (ze werd wat moe en wil dan wat drinken). Moest ik dat nou wel toelaten, vroeg mn man zich af, en moet ik niet gewoon helemaal met bv stoppen want ukkie is al 1. Ik gaf toen aan dat de WHO adviseert tot 2jr door te gaan met bv. Maar los daarvan vind ik het wel best zo. Overdag doet ze alleen wat slokjes omdat ik er toevallig ben en zij moe is, als ik er niet ben doet ze het ook prima zonder. sAvonds en snachts krijgt ze lekker haar melk binnen, gewone melk drinkt ze niet, en pap hoeft ze ook niet. Alleen yoghurt vindt ze lekker. En daarbij heb ik helemaal geen "last" meer van het bv geven: ik lek niet meer, hoef geen compressen meer, kan mn gewone bh's aan, en ook als ze een hele dag niet drinkt heb ik geen stuwing. Of moet ik toch maar overdag officieel de tap dicht doen? Het brengt haar zo lekker in slaap. Ik merk dat bv voor haar vooral iets intiems is, en niet meer zozeer een voeding. Het is lekker warm, veilig bij mammie. Soms probeer ik wel als ze aan mn kleren trekt gewoon haar speentje te geven, en daar is ze ok mee de helft van de tijd, maar soms wil ze echt een slokje. Misschien dat ze zo zelf afbouwt?
tja ik zou zeggen volg je gevoel. Als je het zelf nog ok vind, waarom niet? En tja, je man heeft er toch verder geen last van lijkt me zo...
Ik zou het gewoon zo laten, op dat uitkleden na. Dat zou ik haar toch wel echt leren dat zij dat niet doet, dat ze gewoon kan vragen-aangeven. Lijkt me namelijk niet zo grappig als dat je buitenshuis of met visite in huis eens gebeurt... Denk dat mannen er nooit zo bij stilstaan hoe en wat. Manlief was hier even helemaal confused toen ze na de 6 mnd nog steeds ook borstvoeding kreeg. Ze zou toch fruit en groente gaan krijgen... Maar even uitgelegd dat ze natuurlijk niet in een keer met de pot mee-eten...
Ik zit eigenlijk nu in precies dezelfde situatie. Zoonlief wordt volgende maand 1, en bv gaat prima. Hij drinkt een aantal keer per dag, maar kan ook goed een dag zonder. Ook geen stuwing en dergelijke meer. Ik zelf laat het gewoon zo gaan. Er heeft toch echt helemaal niemand last van. Als we weg gaan hoeft hij niet te drinken, en als ik zelf een dag weg ga hoef ik niet te kolven. Maar we hebben wel nog die intieme bv-momentjes. En hij valt er idd ontzettend snel in slaap van. We hebben alleen nog de lusten van bv, niet meer de lasten. Ideaal toch? Ik ga voorlopig niet stoppen.
ik ga wel stoppen binnekort, vindt het wel goed geweest, en ik wil mijn tietjes even terug voordat we midden volgend jaar aan de tweede gaan beginnen. Maar dit is dus echt een keuze die je zelf moet maken... Moet zeggen dat mijn vriend blij is dat mijn tietjes straks ook weer van hem zijn hahaha is ook belangrijk he!!!
Ja precies, vooral in deze tijden van mexicaanse griep is het sterk af te raden om te stoppen met bv. Het is de enige manier om je kindje bij voorbaat al een beetje te beschermen tegen de griep...
Ik zou zeggen, blijven doen waar je je goed bij voelt. Het is tenslotte jij die bv geeft en niet je man hé
Ik zou het ook blijven doen... ik vind het wel lekker na dat eerste jaar dat het vrijblijvender was. Er waren voor mijn gevoel geen lasten meer we vonden het gewoon allebei fijn. Uiteindelijk zal ze zelf wel gaan stoppen... dat gebeurde hier net voor zn 2de verjaardag. Dat vond ik ook wel best. Hij gaf het netjes zelf aan, dronk steeds minder en het bouwde vanzelf af.
Ik denk dat je gewoon eens bij jezelf na moet gaan wat jij nu eigenlijk het liefste wilt. Als je het zelf wel hebt gezien, dan hoef je je na 1 jaar bv ook helemaal niet schuldig te voelen vind ik. Maar als je alleen zou stoppen vanwege je man, ben ik wel bang dat je er spijt van krijgt. Je moet er wel zelf 100% achter staan.
Thanks voor alle antwoorden! Eergister had ik als antwoord op mn mans opmerking "besloten" dan overdag de melktap dicht te doen. Pas savonds na douchen zou ze weer mogen drinken. Dat ging vanaf dag 1 mis Conclusie: ikzelf zie kennelijk helemaal geen reden om ermee te stoppen en heb de wilskracht gewoon niet. Ik laat mn kleintje als ik er ben dus gewoon een paar slokjes doen overdag, gezellig, en dan slaapt ze lekker. En savonds/snachts... ik laat 'r lekker d'r gang gaan! Er komt vast een moment dat zij of ik WEL echt wil stoppen (daar ga ik tenminste vanuit... hahaha).