hallo allemaal, even een vraagje; ik denk namelijk dat m'n meissie te weinig drinkt. Ik zal even bij het begin beginnen. Ze sliep de eerste maanden overdag heel weinig. Met nieuwe aanpak is dit beter geworden en slaapt ze ook overdag, maar nog wel korte slaapjes. 's nachts slaapt ze sinds kort door. Heerlijk! Maar toen ze niet veel sliep overdag, was het ook heel veel huilen. Daardoor was ze ook heel hongerig en dronk soms wel om de 2 uur. Nu is ze duidelijk wat uitgeruster en heeft dus minder honger. Heb eerst geprobeerd op verzoek te voeden, maar kan haar honger signalen niet zien ( of ze heeft de hele dag door honger, want ze kauwt continue op haar handjes als ze wakker is) Heb toen geprobeerd om de drie uur en nu om de vier uur. Het probleem ligt vooral overdag. ons schema: 6.30 bv 20 min 10.30 drinkt 3 min en zet het dan op een krijsen 13.30 drinkt 10 min, maar laat wel om de paar minuten los. 16.30 zelfde als 13.30 18.30 ( voor slapen gaan) drinkt rustig 15 tot 20 min. 23.00 maak ik d'r wakker en drinkt weer rustig 15 tot 20 min. De ochtend, avond en nacht voedingen gaan super. Ze drinkt rustig, laat niet om de paar minuten los, geen gekrijs etc. Ze heeft eczeem in d'r gezichtje en ik heb gelezen dat dit soms ook met een voedselallergie te maken kan hebben. Maar dan zou ze toch alle voedingen slecht moeten drinken? Iemand tips of ideeen? groetjes!
Ik begrijp niet zo goed - behalve om 10.30 uur - waar het probleem ligt. Omdat je denkt dat ze te weinig drinkt omdat ze niet meer onrustig is overdag? Omdat je minder voedmomenten hebt? Als ze tevreden is en ze heeft genoeg plasluiers, dan is er denk ik niets aan de hand. Dat huilen en onrustig drinken kan op veel dingen duiden. Rond de 12 weken hebben ze zo'n sprong en dan zijn babies vaker van slag. Misschien zit er een onzettende boer dwars of heeft ze spruw? (al lijkt me dat niet als de andere voedingen wel goed gaan). Ik merkte zelf vanaf 3 maanden een grote verandering met voeden. Ze hebben dan een enorme groeispurt. In ons geval ging mijn zoontje ineens supersnel drinken en was in minder van de helft van de tijd klaar. Ook kreeg ik ineens een veel krachtigere tsr. Het huilen als hij honger had verdween en ik legde hem gewoon om de 3 a 4 uur aan en hij dronk eigenlijk altijd als ik aanbood