De borstvoeding ging tot nu toe best wel goed maar het loopt best wel trug toen ik akolfde zat er nog maar 60 in van beiden kanten samen. Ook vond ik haar niet zo groot ze was 54cm en 4710 gram met 2 maanden. Hoe krijg ik de melk beter op gang.
Een kolf haalt natuurlijk nooit zoveel melk uit een borst dan een kindje doet. Verder moet je kolven ook maar net kunnen en je moet het leren. Die 60cc zegt dus eigenlijk maar weinig. Om je productie te verhogen kan je de kleine vaker aanleggen. of een kolf huren bij de thuiszorg zodat je kan kolven. Die kolf is namelijk dubbelzijdig en krachtiger dan andere kolven. Gewicht en grootte zegt denk ik weinig. Hoeveel was het geboortegewicht bijv ! Hier was bijv het geboortegewicht 3720 gram en nu met 11 weken 4490 en die groei is volgens de kinderarts gewoon goed. Vorige keer noemde hij het nog matig en nu was het goed. Denk dat je vooral naar je kindje moet kijken of die goed groeit, tevreden is, allert is, genoeg plas/poep luiers heeft, etc !
Om de BV weer beter op gang te helpen zul je je borsten moeten stimuleren weer BV te gaan maken. Dit kun je doen door vaker aan te leggen, evt. tussen voedingen door te gaan kolven. Ook kun je voorzichtig je borsten wat masseren,bijv. onder de douche. Wat ook stimulerend schijnt te zijn is het eten van anijs (vandaar de muisjes op de beschuit), cashewnoten of een bruin biertje drinken. Maar probeer zeker je kleine vaker aan te leggen! Kolven werkt toch net een heel klein beetje anders dan wanneer je kleine zelf drinkt. Succes!
veel aanleggen....... maar ja hoeveel is ze bijgekomen en wat zegt het cb, mischien maak je je zorgen om "niks" als ze maar genoeg bijkomt hoef je je geen zorgen te maken hoor, jouw`n kindje drinkt zoveel als dat ze nodig heeft en hiermee wordt ook de productie gevormd in je borsten dus eigenlijk regelt jouw`n kindje het zelf mits het wordt aangelegd iedere keer als je kindje honger heeft, dus het kan meerdere redenen hebben eigenlijk.