BV meenemen.....?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Xmas06, 17 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

#1 Xmas06, 17 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2010
    Hai meiden,

Ik ben nog een leek wat BV betreft!! :)

Nu is het zo dat ik morgen met de jongens naar het CB moet! Er valt precies een voeding tussen....
    Ik geef de jongens vanaf dag 1 BV, maar wel afgekolfde! Aan het zogenaamde 'live voeden' doe ik dus niet!

Nu is mijn vraag ... kan ik de BV meenemen? :(
    Kan ik dan BV uit de koelkast pakken? Of moet ik het net voordat ik weg ga afkolven?

(Ik heb geen koelelementen of koeltas in huis :$ )

HELP!!

:):)

liefs, Eleni

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Afgekolfde melk is buiten de koelkast een uur houdbaar. Je kunt het dus gewoon meenemen. Kijk maar wat je het beste uitkomt, versgekolft (je hoeft dan niet meer te koelen voor je het geeft als je het maar binnen een uur geeft), of koelkastmelk. Het kan allebei.

Ik weet niet of je nog wilt proberen je zoons aan de borst te krijgen, maar dat is op zich met goede begeleiding nog wel mogelijk hoor. Zo rond de 6 weken zie je bij kinderen die voorheen niet aan de borst konden vaak een gevoelige periode waarin het ze wel lukt. Ze zijn dan wat sterker, de wangetjes zijn wat dikker (waardoor het drinken makkelijker voor ze wordt). Een lactatiekundige kan je hier goed bij helpen, maar als je belt met een vrijwilliger van VBN of LLL kan die je ook tips geven en in contact brengen met een ervaringsdeskundige.

3. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Volgens mij is vers afgekolfde melk minstens 5 uur houdbaar buiten de koelkast hoor (zie borstvoeding.com). Ikzelf probeer als ik wegga altijd versgekolfde melk mee te nemen zodat ik het niet bij mn bezoek in de koelkast hoeft te zetten. Ik warm het op het consultatiebureau vaak even op onder de warme kraan.
    Je kunt ook gewoon melk uit de koelkast meenemen hoor dit blijft echt nog wel een tijdje buiten de koelkast goed. Ikzelf neem het dan altijd mee in het zakje wat bij de luiertas zat.

Als je de melk hebt verwarmd dan is het nog maar een uur houdbaar.

4. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Ok, dankjewel meiden!
    Ik heb inmiddels ook even gegoogled en vind een hoop dingen die jij zegt zonnestraaltje ook terug! ;)

thanks!

XX

Deel Deze Pagina