vandaag weer eens naar de dokter geweest. onze jongste meid van nu 3 weken heeft spruw eerst een kuurtje gehad van nystatine labraz? maar dat hielp niet na mijn idee. toen hebben we violet geprobeerd en dat leek te verbeteren! (6 dagen gebruikt) nu hebben we weer nystatine meegekregen voor 6 a 7 dagen en daktarin voor mezelf en het advies om te stoppen met borstvoeding voor de oudste omdat zij het virus steeds weer terug kan brengen (2,5 jaar oud en nergens last van maar wel de bacterie?) (heb al vaker het advies gekregen om te stoppen o.a. omdat ik tijdelijk ging werken en mijn lichaam niet gekolft wou worden) hoop dat jullie het een beetje snappen zo. iemand ervaring hiermee? maar stoppen met de oudste word echt een drama! zowel voor haar als een klein beetje voor mama haha
Hoi, Leuk om te lezen dat je doet tandem voeden. Is je oudste ook behandeld voor de spruw. (dezelfde tijd als je jongste en jou?) Anders blijf je elkaar inderdaad aansteken. Ik denk dat als jullie allemaal behandeld worden dat je wel kan blijven tandemvoeden. Bespreek dit met je huisarts. Stoppen met BV: dat is een keuze die je zelf moet maken. Heb je verschillende kolfmanieren geprobeert? Enkel/dubbelzijdig? Electrisch of met een handkolf? of misschien alleen puur met de hand? Op borstvoedings.com staan praktische kolf tips, wie weet heb je hier iets aan. Groetjes Saskia
de huisarts blijft volhouden dat de oudste niet behandeld hoeft te worden helaas. na de geboorte van de 2e lukt het me redelijk om te kolven maar moet zeggen dat het nu ook iedere dag wel geprobeerd word en het eindelijk lukt. de spruw lijkt minder te worden dus we gaan de goeie kant op gelukkig
hoi apart dat je huisarts je oudste kind niet wil mee behandelen. Maar fijn dat het beter gaat! Mirjam
Hoi, Erg jammer dat je huisarts zich hier niet in kan vinden. Het enige wat ik je kan adviseren is in gesprek blijven met je huisarts als de spruw blijft bestaan en je blijft tandem-voeden. Uitleggen wat mijn idee hierover is. Ik hoop dat jullie eruit komen. Groetjes Saskia