BV, maar koop je dan ook flesjes?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mammadoe, 18 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb van een nicht een ongebruikt flesje gekregen en eventueel wat er nog in de dozen zit. Ook zorg ik dat ik 1 pak op voorraad heb. Wij wonen in een afgelegen gebied en we zijn dus niet zo maar even bij een nacht/weekendapotheek.

2. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik koop niks van te voren, heb nog een kolf, maar de onderdelen moet ik nog wel hebben, maar dat kan ook als de baby er is.

flesjes koop ik ook pas later, oefenen met flesje beginnen we met een week of 3/4 mee.

3. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Dat is ook weer zo! Vooral het gedeelte over de 'al honger hebbende baby'! Want men.. als die honger hebben dan hoor je ze wel en lijkt me inderdaad ook geen pretje om dan een kwartier of half uur te moeten wachten op degene die voeding gaat halen..

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik heb in het begin de aventflesjes gebruikt uit de dozen van kruidvat etc. toen ik ben gaan kolven vanwege spruw. En pas andere flessen gekocht toen ze niet meer genoeg hadden aan 120cc

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

de vorige keer had ik niets in huis en nu ook weer niet, vind het niet nodig. Ik beval in het ziekenhuis dus mocht de bv echt niet lukken dan nemen we daar meteen uit de apotheek wat kv mee en ik heb nog wel wat flesjes en spenen liggen uit van die gratis pakketten. Maar verder ga ik er mijn geld niet aan uitgeven :)

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik had alleen een Aventfles uit de babydoos. NIets gekocht.
    Ook geen babyvoeding. Vond ik ook niet nodig. Ik zou geen situatie weten dat s nachts acuut voeding zou moeten halen eerlijk gezegd, in het begin is het aanleggen aanleggen aanleggen en je kindje heeft voldoende reserves om even zonder voeding te kunnen.

7. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ik ga ook bv geven en ga ook geen poeder op voorhand kopen ik denk dat de stap dan sneller gezet als het wat tegen zit om over te stappen, borstkolf en flesjes heb ik wel

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik las ergens een reactie dat het meestal even duurt voordat de borstvoeding op gang komt en dat je dan eventueel moet bijvoeden met kv. Maar bijvoeden met kv is echt bij hoge uitzondering hoor! Als je dat doet gaat je kindje minder drinken en zorg je er juist voor dat de productie minder wordt! Ik zou dus zeker niet kv gaan aanschaffen om "een beetje" bij te voeden. In die eerste periode bijvoeden verkleint de kans op een geslaagde borstvoedingsperiode.

Wij hadden geen kv in huis. Als het echt nodig is, is het zo gehaald. Ja, vast heel vervelend om daarvoor in die drukke kraamweek naar een drogist of apotheek te moeten. Maar voor mezelf vond ik juist wel goed om zo'n "drempel" te hebben. Je zult dan toch eerder doorgaan met bv en minder snel door vermoeidheid zwichten om maar een flesje poedermelk te geven. Ik had me er vooraf op ingesteld dat die eerste weken echt een kwestie van doorzetten zou zijn. Dat viel uiteindelijk wel mee. Ik heb hele pijnlijke tepelkloven gehad, dus bij een eventuele tweede zal ik er wel voor zorgen dat ik daarvoor wat in huis heb. (Purelan van Medela werkte hier heel goed.)

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Flesje koop ik niet, zit wel in een of andere doos, vorige keer wel. Na 6 weken ben ik gaan kolven, om alvast te oefenen voor bij de opvang. Ging allemaal prima.

10. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ik heb 2 Tommy Tippee flesjes goedkoper bij de Kruidvat gekocht, een schoonmaakborsteltje en een pakje voeding. Als ik na de bevalling nog wat nodig heb dan koop of huur ik het.

11. zwendel

zwendel Niet meer actief

Ik heb een startersetje van avent gekocht wil uiteindelijk ook gaan kolven mocht bv lukken dus dan kan ik die flesjes vast gebruiken. haal geen fv in huis de vk heeft dit ook altijd wel bij zich in geval van nood is mij verteld door de vk en de apotheek zit hier om de hoek. heb van een vriendin een hele nieuwe afkolfset gehad nog nieuw in de verpakking met flesjes en al omdat het bij haar niet lukte en van een andere vriendin kan ik het electrische gedeelte kopen voor 25 euro dus ja dat ga ik niet laten schieten. kan als ik het niet gebruik het vast wel weer bij iemand compleet kwijt. Het is dat ik het gekregen heb anders had ik de kolf nog niet gekocht. Flesjes zijn volgens mij altijd handig

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Flesjes zijn inderdaad altijd wel handig. Tenminste: in de meeste gevallen wel! Ook als je niet gaat werken is er wel eens een andere situatie waarin je een flesje kunt gebruiken. Is het niet tijdens de eerste maanden, dan wel vanaf het moment dat je kindje ook ander drinken mag. WIj zijn al heel vroeg begonnen met een gewone beker, maar als we ergens naartoe gaan gooi ik nog steeds een klein flesje in mijn tas hoor!

Deel Deze Pagina