wel menstruatie, geen ovulatie door borstvoeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door madeliefs, 19 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madeliefs

madeliefs Actief lid

3 jun 2008
    359
    0
    0
    Een vraag…

Ik voed m’n zoon ruim 10 maanden. Sinds een poosje menstrueer ik weer, maar met behulp van ovulatietests ben ik erachter dat ik niet ovuleer. Kan dat door de borstvoeding komen en hebben meer dames dit (gehad)?
    Eigenlijk zou ik graag weer een ovulatie hebben, zou die op gang kunnen komen door de borstvoeding te minderen? Ik zou er moeite mee hebben, maar misschien is het toch ‘nodig’? Welke voeding zou ik eventueel kunnen vervangen en door wat?
    Ik heb aan 3 kids nu in totaal zo’n 4 jaar BV gegeven, ben een echte leek als het gaat om andere voeding dan borstvoeding, dus please…wie helpt me?

Ons schema ziet er zo uit:
    7.30: bv
    9.30: fruit en bv
    12.30: brood en bv
    15.00: fruit
    16.30: bv
    18.00 warm eten, beetje yoghurt
    19.30: bv

Groet,
    Madeliefs

2. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ja dat kan heel goed. Ik heb het ook een aantal maanden gehad. Je cyclus is dan nog niet helemaal op orde.

Bij mij ging het zo: bij 8 maanden was ik voor het eerst ongesteld, zonder eisprong. Dat duurde tot na het eerste jaar. Daarna een te korte luteale cyclus om zwanger te kunnen worden. Uiteindelijk is dat ook goed gekomen. En in juni verwachten we de tweede.

Het komt dus vanzelf goed, want je kindje gaat na verloop van tijd minder drinken. Het is alleen niet te zeggen hoe lang dat gaat duren...

3. madeliefs

madeliefs Actief lid

3 jun 2008
    359
    0
    0
    Stranger, bedankt voor je reactie en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik ben niet meer piep-jong...je voelt 'm al aankomen...we willen niet al te lang wachten!

Wie o wie kan me vertellen of inderdaad door minder BV te geven de kans op een ovulatie toeneemt?
    En...welke voeding zou ik het beste kunnen laten vervallen?

Momenteel ben ik trouwens heeeeeeel blij dat ik bv geef, de kleine lijkt griep te krijgen. Dus veel laten drinken bij mama is dan toch wel het allerlekkerste ;)

4. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Daar durf ik geen antwoord op te geven Madeliefs... Ik weet het niet en omdat wij geen haast hadden hebben we het lekker op zijn beloop gelaten.

5. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik weet het niet, hoor.

Hier heb ik door middel van ovulatie-inductie behandelingen Camila gekregen. Ik ovuleerde namelijk nooit.

Nu blijk ik zwanger te zijn zonder dat ik behandeld ben!

Deel Deze Pagina