het einde van een tijdperk

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door princesje83, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    Het is zover, deze mama is nu echt heel serieus de borstvoeding van haar kleine man aan het afbouwen.
    Ik moet eerlijk zeggen, dat het me wel zwaar valt als ik er diep over na ga denken.
    Nooit geweten dat zoiets zo'n diepe band kan scheppen met je kind en dat het ook zo mooi kan zijn. Mijn kindje, dat eerst 9 maanden in mijn buik groeide, leefde daarna 6 maanden volledig op mijn melk.
    Mooier kan het haast niet!
    Tuurlijk is het niet over rozen gegaan, de nachten waren soms heel kort en de tijden tussen de voedingen ook, als je dan niet even kan zeggen tegen een ander doe jij het maar, is het af en toe heeel zwaar! Ik heb wat tranen gelaten hoor, van de vermoeidheid!
    Maar nu, terug kijkend op die periode zou ik het zeker weten weer over doen!
    Nu hij sinds hij 6 maanden is bijvoeding krijgt, loopt mijn melkproductie aardig terug en laat ik het maar begaan....het is genoeg geweest.. Deze mama moet weer aan zichzelf denken en zichzelf weer meer vrijheid gunnen... Hoe zou het leven zijn zonder voedingsbh's en zoogcompressen??
    Momenteel zitten we nog op 3 voedingen per dag, maar ik merk dat het heel snel terugloopt dus ik denk dat ik binnen een paar weken op 2 zit en dan zal het niet lang meer duren voor het helemaal over is. Een afsluiting van onze babytijd, zo voelt het voor me. Aan de ene kant een opluchting, aan de andere kant zeer verdrietig, omdat hij hoogstwaarschijnlijk ons laatste babytje zal zijn en om echt voorgoed afscheid te nemen van deze mooie tijd, dat doet pijn... Maar gelukkig weet ik ook dat er nog meer andere mooie tijden zullen gaan komen en kijk ik daar absuluut naar uit!!

Voor as mama's die nog twijfelen over borstvoeding, ik zou zeggen gewoon doen! Ik was er ook niet "het type" voor, maar wilde het wel proberen, terwijl het bij onze eerste niet was gelukt. Bij ons mannie ging het als een trein en ik wilde de 3 maanden halen, inmiddels zijn het er al ruim 7 en ik ben echt heel trots op mezelf en op mijn ventje!!

2. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Herkenbaar dat dubbele gevoel hoor! Hartstikke fijn dat je bij je 2e wel hebt kunnen ervaren hoe super het is. Geniet nog even van de voedingen nu het nog kan (die afbouwperiode vond ik zelf ideaal - de voordelen van beide).

Deel Deze Pagina