Borstvoeding aan 3 maanden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Vozzie, 27 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vozzie

Vozzie Lid

13 dec 2007
    68
    0
    0
    Hi, hopelijk goed zwanger deze keer en druk bezig met afwegen van borstvoeding te geven of direct flesjesvoeding. Nu, mijn schoonzusje geeft aan haar zoontje nog steeds 10 a 12 borstvoedingen per dag en 1 voeding duurt 1 uur. Ik vind dit nogal wat... wat is eigenlijk de regel? Het kindje is welliswaar te vroeg geboren, 34 weken. Maar toch, ... De baby heeft nu ook slaapproblemen maar dat lijkt me inherent aan het aantal voeding die hij krijgt. Graag wat feedback van jullie. En uiteraard fijne feestdagen gewenst. Groetjes, vozzie..

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    De eerste weken zijn 10 tot 12 voedingen heel normaal... ook duren die lang omdat een kindje dan nog niet zoveel kracht heeft, vaak gauw moe is enz. Na verloop van tijd wordt het makkelijker, meestal nemen de aantal voedingen af en/of wordt er sneller gedronken.
    Een te vroeg geboren baby zal ook langer meer voedingen nodig hebben dan een op tijd geboren kindje lijkt maar dan nog... als je voedt op verzoek
    van het kind is het heel normaal dat je de ene dag vaker voedt dan de andere dag en met regeldagen is het heel normaal om vaak te voeden. Elk uur is dan niet vreemd.
    Bv kost veel tijd, zeker in het begin maar het is een investering die zich vind ik dubbel en dwars loont.

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Dat is heel normaal hoor zoveel voedingen.
    En wat knap van je schoonzus dat ze zo doorzet ondanks dat haar kindje met 34 weken geboren is.
    Het is helemaal geen opgave om je kindje zo vaak te moeten voeden, het is juist genieten en fantastisch om te zien dat je kindje het goed doet op jouw melk.Bovendien krijgt haar kindje al benodigde voedingsstoffen en antistoffen binnen die premature kindjes nodig hebben.

Er zijn geen regels voor borstvoeding qua voedinggedrag. Voeden op verzoek ( als de baby vraagt, en wat je schoonzus kennelijk doet), goede hygiene, en een goede aanlegtechniek zijn het belangrijkste.
    Alles wat je weten wil over borstvoeding vind je op www.borstvoeding.com

4. Vozzie

Vozzie Lid

13 dec 2007
    68
    0
    0
    Hé, dankejwel voor jullie support. Links zijn handig, gelijk ingedoken. Deze site is echt waanzinnig interessant. Vind het prettig om antwoorden en tips te krijgen van vrouwen met praktijkervaring. Veel succes, groetjes vozzie.

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

hey,
    Nou ik heb 5,5e maand borstvoeding gegeven. inderdaad het aantal voedingen 10-a 12 in het begin is heel normaal. Borstvoeding geef je meestal op verzoek. een voeding bij mijn zoon duurde ong 10 a 20 minuten. Dano sliep met 8 weken al door. en had toen ongeveer 7 a 8 voedingen per dag als ik het me goed herinner. dat wisselde ook wel hoor.

Ik vond zelf vooral de eerste 6 weken erg zwaar, dat is echt doorbikkelen. Omdat je zelf nog moe bent van de bevalling. Vanaf een week of 12 vond ik het alleen maar leuk om te voedden. Heerlijk momentje samen.

6. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Ik geef nu 3 maanden borstvoeding en vind het heerlijk, ben ook wel van plan nog een tijd door te gaan.

In het begin had ik ook ongeveer 9 á 10 voedingen per dag die zo 20 minuten duurde. Langzaamaan is dat minder geworden en nu zit ik op 6 á 7 voedingen van 5 tot 10 minuten. Ik heb het zelf niet als zwaar ervaren maar ik heb dan ook niet echt veel problemen met de voeding ondervonden.

Deel Deze Pagina