Mijn mannetje is nu 5 weken oud, en behoorlijk verkouden, iemand op het kraambezoek was achteraf verkouden en dus ik en mijn zoontje aangestoken.. Het lukt hem bijna niet om te drinken, zo verstopt zit het neusje, ik heb al van alles geprobeerd, uien op slaapkamer en nu zoutoplossing neusspray, stomen in de douche, maar t blijft maar doorgaan(ook ik blijf verkouden) Nu kolf ik tijdelijk zodat hij genoeg binnenkrijgt, want anders ben ik wel 1,5 uur bezig en hij heeft te weinig lucht en dat levert alleen frustraties bij hem en mij op, maar ben nu wel bang dat hij dadelijk niet meer uit de borst wil drinken..Hebben jullie nog tips, hoe ik dit het beste kan aanpakken???
Je maakt zelf het beste middel tegen verstopte neusjes! Doe bij elke voeding een paar druppels moedermelk in het neusje van je kindje, dat maakt het lekker open. Het is veel effectiever en minder pijnlijk dat zoutoplossing. Het werkt trouwens ook heel goed bij jezelf!
Ik had wat melk gekolft en dat met een pipetje in haar neusje gedaan toen ze verkouden was. (gericht druppelen/spuiten lukte mij niet hihi) Werkte idd super!
hahhaha een pipetje is dan inderdaad ook wel handig. zo stond ik laatst over mijn meisje heen gebogen met mijn borst boven haar neusje proberen gericht te spuiten (onmogelijk) komt net op dat moment mijn vriend binnen nou je had hem moeten zien kijken. ik heb wel 2 keer moeten uitleggen wat ik aan het doen was en vooral ook wat de achterliggende reden was, hij vond het maar vreemd!!
Ja, mijn man vind dit soort dingen ook heel vreemd haha. Heb ook wel eens melk in het badje gedaan en dat vind hij ook maar raar!
cooole tip, nooit aan gedacht! Wat ook kan helpen is zo'n neuspompje, ik heb er 1 van difrax. Je zuigtr dan als het ware het snot eruit. Maar bv is natuurlijk een veel babyvriendelijkere oplossing! suc6 en hopelijk is de verkoudheid snel over! zo zielig altijd.
ik gebruik hier afentoe als het echt moet een neuspeertje die dingen zijn 2 euro ofzo bij de hema dat bovenste stukje maak je nat knijp je in stop je in de neus en hou het andere neusgat icht.. laat de pomp voorzichtig los dan zuigt hij het snot op... ik dus ook met mijn meisje heel dr neus dicht.. schoongemaakt , klein drupeltje borstvoeding er in.... we zijden dat toevallig tegen de dokter toen mijn man bij de dokter was... zegt die (&#@#) ja , borstvoeding in de neus doen is niet goed dat gaat stollen blablabla... je kan beter zoutoplossing gebruiken zei die... nou bekijk het lekker... ik doe er liever mn eigen spul in dan zoutspray! hij vond me iig heel raar maar het werkt wel .... hier dus geen neusspray
Dieptriest dat ten eerste een arts zoiets niet weet en dat hij ten tweede zijn onkunde nog probeert te maskeren met het uitslaan van onzin!
Ik wist wel dat borstvoeding helpt bij ontstoken oogjes, ook bij verkoudheid dus. Die ga ik dus echt wel even onthouden. Hier werd ook steeds neusspray geadviseerd. Maar mijn mannetje is inmiddels van de verkoudheid af na 3 weken. Nu ik nog....