Goedemiddag, Ik heb een vraagje over anticonceptie in combinatie met borstvoeding. na 6 maanden ben ik ongesteld geworden en ben ik begonnen met de minipil. Ik heb hier nu 3 strips van opgemaakt. De pil staat me alleen tegen, ik heb vaak lichte doorbraak verschijnselen, niet te vergelijken met een gewone ongesteldheid, maar omdat het vaker is dan 1 keer in de maand wel vervelend. Ook heb ik het idee dat het mijn libido verlaagd (had ik niet bij de gewone pil). Nu lijkt het me dus fijner om de gewone pil weer te gaan slikken, ook omdat ik nog lang bv wil geven, en ik daarom een fijne goede werkende anticonceptie wil hebben. Spiraal kies ik niet, omdat we toch over een niet al te lange tijd voor een 2de willen gaan. Mijn huisarts zij met 4 maanden al dat je ook gerust de gewone pil kan nemen omdat als je productie stabiel is dit niet terug zou lopen. Alleen dat hier nog te weinig onderzoek voor is gedaan en hierdoor nog onbekend. Toen durfde ik het echter niet aan. Nu echter nu ik 8,5 maand volledig bv geef met bijvoeding op de rapley manier ben ik minder bang voor een productiedip. Hebben jullie hier ervaring mee en wat zou jullie advies zijn? Alvast bedankt.
Kijk even welke hormonen in de pil zitten, daar gaat het om. Je kunt hierover ook veel informatie vinden via de vrijwillige borstvoeding organisaties Borstvoeding.nl | Home Er is geen uitspraak over te doen van te voren, afhankelijk van meerdere factoren en per vrouw/kind combinatie dus anders. Succes!