BV moeder zoekt een beetje flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Wilma, 14 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Klinkt misschien maf. Maar ik moet elke dag afkolven voor de laatste voeding want savonds loopt de BV terug en heb ik niet meer genoeg voor de laatste x.
    Nu ben ik bang dat ik tussen de kinderen, huisdieren en ander gespuis een keer kolven vergeet en ik ineens zonder melk sta s'avonds.
    Het zal wel niet... Ben het al eens bijna vergeten en heb toen 3 uur later gekolft als dat mn kolf moment was en dat ging goed.
    Maar toch voor alle zekerheid.
    Bestaat er melk die per portie verpakt is en die hyper allergeen is (voor kindjes van 4 maanden)?
    Gewoon zodat ik het in huis kan hebben voor mn eigen gemoeds toestand.
    Ik kan nml alleen maar pakken vinden die 3 weken in eens in zich hebben en na die 3 weken weg moeten...en dan ook nog eens 10,- of meer kosten. Vind ik n beeeeetje zonde.
    Het mag eventueel met een papje erin zijn want ik geef Wendy al n klein beetje rijstebloem bij dr laatste voeding.
    Mijn verloskundige had voor de eerste week een stel pakjes gegeven om elke dag klaar te maken omdat ze elke voeding 10cc bij moest hebben tot de bv op gang kwam. Ik hoop dat die dus ergens zo te koop zijn.
    Iemand n idee?

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Volgens mij heeft nutrilon van die pakjes kant en klare voeding. Ik denk dat je dat bij een drogist zou kunnen kopen.

3. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Klopt inderdaad, er is kant en klare melk van Nutrilon :D

4. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    je hebt kant en klare melk van nutrilon, die kan je volgens mij zelfs bij een wat grotere supermarkt kopen maar of die ook de hypoallergene versie hebben betwijfel ik. Maar bij de apotheek kan je ook zakjes kopen die je zelf aan moet maken met water, die hebben ze zeker wel in de hypoallergene versie voor baby's onder de 6 maanden want die heb ik de eerste dagen dat Inge geboren was en de voeding nog niet op gang was ook gebruikt.

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ah mooi! Dan is dat misschien dezelfde als die ik die eerste dagen toen had :)
    Zal eens bij de apotheek gaan snuffelen. Dat ik daar zelf niet op kom om daar te kijken :rolleyes:

Bedankt dames!

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ben of steke blind want had er toch al eens op gezocht daar...of ze hebben het nu ineens ook bij het kruidvat. Maar ik heb vandaag een pakkie van nutrilon kunnen kopen. Kant en klaar 200ml en n half jaar goed (zolang het dicht blijft dan!)
    :)

7. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Kant en klare nutrilon. Ongeveer 1 voeding in een pakje van de drogist. Nutrilon nr 1 heb je dan nodig voor de leeftijd.

8. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Als het om hypoallergene voeding gaat, kun je misschien de fabrikant ook e-mailen om (eventueel tegen een kleine vergoeding) een proefmonster van de door jou gewenste melk/poeder/pap. Al betwijfel ik of ze wel nr.1 melk in proefpakjes hebben, ws pas vanaf nr.2

Groetjes van Kiki

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Is dat de hypoallergene nutrilon? Dan wil ik namelijk naar jullie kruidvat :D!
    Of is het normale nutrilon? Dan heb ik er weinig aan en koop ik wel gewoon een pak poeder ;)!

10. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Ik heb bij de Etos wel portie-zakjes van Nutrilon Hypo Allergeen gezien, maar die moet je dan nog wel zelf aanmaken met water. In één zo'n pak zitten dan 5 zakjes met poeder voor 100ml voeding.

11. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik heb hier een pak friso ha staan. Ongebruikt voor kindjes tot 6 maanden. Houdbaar tot september.
    En drie zakjes poeder van nutrilon voor 6 tot 12 maanden. Die is wel standaard.

Je mag t zo hebben hoor.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Was dit aan mij? Vind ik wel echt super lief! Dankje! Maar wij hebben bij de andere twee naast de borstvoeding altijd nutrilon ha gebruikt wil ik nu eigenlijk weer gaan doen. Maar wel heel erg bedankt voor je aanbod!

Misschien kan je dat pak trouwens omruilen bij etos oid zeg je gewoon dat je de verkeerde hebt gekocht en ruil je hem om naar nr.2 dan kan je hem zelf evt nog gebruiken ;)!

Deel Deze Pagina