1 of 2 borsten drinken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Gentle, 26 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn dochter drinkt al vanaf haar geboorte 1 borst per keer. In het begin zodat ze genoeg ook de achtermelk zou drinken (ze was veel afgevallen en groeide niet zo denderend), maar tot nu toe heeft ze nog nooit de behoefte gehad om na die ene kant dan ook nog aan de andere kant te drinken.

Er zit genoeg in, ze drinkt vrij snel (10 minuten) en is dan lekker verzadigd.. Maar nu beginnen steeds meer mensen (mijn moeder, mijn schoonouders?) te vragen of ze niet nog die andere borst moet... Of ze al wel genoeg heeft... Ik vind dat uiteraard vervelend, maar het maakt me ook onzeker.

Zou ik mijn dochter op een of andere manier beter 2 borsten aan kunnen bieden? En hoe moet ik dat dan doen? Ze drinkt al vrij kort, dus moet ik dan echt na 5 minuten al wisselen ofzo? Ze drinkt trouwens heel soms wel 's avonds 2 borsten leeg; vaak de dagen voordat er een regeldag aankomt en mijn borsten dus niet meer helemaal genoeg produceren.

Iemand tips?

2. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

16 apr 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    Ik heb 2,5 jaar borstvoeding gegeven en altijd maar 1 borst per keer. Mijn dochtertje dronk ook heel snel (tien minuutjes) en was dan gewoon verzadigd en klaar. Geen zorgen maken, want als ze niet genoeg zou hebben en door zou drinken dan zou je dat zelf wel voelen (ik vind drinken aan een lege borst namelijk echt een ander gevoel).

3. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik geef ook altijd maar 1 borst! het maakt niets uit, je lichaam stelt zich erop in. lekker zo doorgaan dus!

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Pff, fijn om te horen! Ik dacht al dat ik haar dan misschien niet genoeg gaf ofzo, maar eigenlijk weet je zelf ook wel dat ze verzadigd is daarna. Vind het ook wel praktisch zo!

Bedankt!

5. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik zat zelf me laatst juist zorgen te maken over dat mijn baby juist altijd 2 borsten helemaal leeg drinkt. Maar hij groeit fantastisch, dus ik heb gewoon genoeg melk.
    Volgens mij is er altijd wel iets om onzeker van te worden met bv, juist omdat het bij iedere moeder en ieder kindje weer anders gaat. We moeten gewoon wat zelfverzekerder worden! (ik heb het ook tegen mezelf)

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Je hebt gelijk Fenneke! Iedereen heeft altijd wel wat te vertellen over hoe je het moet doen, maar wij kennen onze kindjes het beste, en dan komt het best wel goed! Maar ja, al die meningen he, daar word je als jonkie wel onzeker van! Gelukkig hebben we onze kindjes, want als ik zie dat zij tevreden is, dan weet ik dat het goed gaat!! :)

7. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Precies!Ik geef ook altijd een borst en er werd mij ook iedere x gevraagd of hij wel voldoende kreeg terwijl hij in het zelfde gesprek ook hollands welvaren genoemd :$Hoe zou dat zijn gekomen , niet van de lucht toch ,ha ha.Meestal zijn die reacties van mensen die zelf nooit hebben gevoed en of geen kinderen hebben:)jij weet het het beste hoor;)

Deel Deze Pagina