Hallo lactatiedeskundige ik heb een vraag mijn zoontje is bijna 6 maanden en sinds een tijdje drinkt hij heel onrustig aan de borst laat steeds los en vind alles om zich heen interessant. Hierdoor heb ik het idee dat hij minder binnenkrijgt dat normaal. Een paar weken geleden kwam hij s nachts ook ineens 2 keer! Ook slaapt hij overdag onrustiger wordt vaak huilend wakker. Nu geef ik sinds een week s avonds voor de nacht eerst borstvoeding (2borsten) en daarna krijgt hij nog ongeveer 50 cc afgekolfde melk. En sinds ik dat doe slaapt hij door! Nu heb ik gisteren na een voeding overdag dit ook gedaan en hij sliep daarna steeds zonder tussendoor huilend wakker te worden! Nu wil ik hem wel steeds iets na geven maar het kolven lukt bij mij heel slecht, gebruik ook neuspray maar dan nog komt er niet veel uit, dus dan ben ik alleen nog maar bezig met voeden en kolven.. Maar krijgt hij nu te weinig binnen? ik heb ook een paar keer een groente en fruit hapje gegeven maar zijn darmen reageerde hier heel sterk op dus daar ben ik even mee gestopt. Het is een heel verhaal geworden maar wat kan ik nou het beste doen, vaker aanleggen wil hij niet. Hij komt ook nog steeds overdag om de 3/4 uur. bedankt alvast
Op zich is het prima om overdag iedere 3-4 uur te voeden. Het kan zijn dat je zoontje nu in een fase zit dat alles om zich heen interessanter is dan de borst. Je kan dit ondervangen door bijvoorbeeld in een afgesloten ruimte te voeden: geen afleiding van het raam/televisie. Soms helpt het ook al door een hydrofiel luier over hem heen te leggen tijdens het voeden.