Laatste fles om 23.00 geen effect op doorslapen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Missannie, 21 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Ons meisje is nu 14 weken oud (jong ;)) en we hebben haar eigenlijk altijd op verzoek gevoed. Ook ‘s nachts. Overdag krijgt ze 5 flessen 120+4, deze drinkt ze zeker nog niet altijd leeg. Rond 20.00 uur is meestal de laatste fles, en daarna gaat ze slapen. En dan meldt ze zich tussen 2.30 uur en 4.00 uur zelf weer voor de fles, laatst zelfs een keer om 5.30 uur. En dan krijgt ze de fles tussen 6.30 uur en 7.00 uur weer.

Ik hoor van veel mensen dat we haar een latere laatste fles moeten geven. Rond 23.00 uur. Ook het CB zei dit. Ik heb dit een paar weken geleden al eens geprobeerd, maar had geen effect op het doorslapen van 23.00 tot 7.00. Gisteren weer geprobeerd, maar ze komt dan toch gewoon weer rond 3.30 voor de fles. De fles van 23.00 drinkt ze dan slapend. Vaak wordt ze al rond 6.30 wakker, terwijl 7.00 à 7.30 handiger zou zijn als ik straks weer ga werken.

Graag wat tips en ervaringen :)
    - wel of niet nog een latere voeding geven? Ze slaapt dus wel een lange periode door, alleen doet zij deze aan het begin van de nacht. Op zich vind ik het niet erg om haar ‘s nachts nog even de fles te geven. Mijn vriend en ik gaan over het algemeen ook vroeg naar bed, dus om iedere avond tot 23.00 op te blijven...
    - en hoe krijg ik de eerste fles in de ochtend iets meer opgeschoven richting 7.30?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Gewoon zo door gaan.
    Het langer slapen komt als ze er aan toe is.
    Ze maakt al een prachtige ruk aan het begin van de nacht.
    En als je zelf ook op tijd gaat slapen klinkt het eigenlijk prima!

jolien 1986 vindt dit leuk.
  3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Inderdaad, gewoon zo doorgaan.
    Hier had een laatste fles om 23.00 ook niks geen effect.
    Op gegeven moment gaan ze vanzelf langer slapen.

4. Petra13

Petra13 Niet meer actief

Baby's slapen juist in de avond goed, om 23:00 is ze dus in diepe slaap. Zoals de anderen al zeggen, lekker laten slapen en dan maar een nacht fles. Die verschuift vanzelf naar de ochtend als ze ouder wordt.

Ik herken dit heel goed, wij wilden ook graag vroeg naar bed en namen de nachtvoeding voor lief. Op het consultatiebureau keken ze hier erg van op. Ach, je moet vooral kijken wat voor jullie werkt, je dochtertje slaapt zo hartstikke goed.

5. Koeks83

Koeks83 Niet meer actief

Hier heeft t ook geen effect gehad, een late fles. Werkte juist averechts, waarschijnlijk omdat ze dan in diepe slaap waren en ik ze stoorden. Snel mee opgehouden dus.

Ik ga gewoon lekker vroeg naar bed. Moet er niet aan denken om wakker te moeten blijven tot 23:00 uur of nog erger; er een wekker voor te moeten zetten:rolleyes:

Geen tips voor t opschuiven van flessen. Mijn ervaring is dat wat je ook doet ze t toch lekker zelf bepalen ;)

6. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Oeh ik zou gewoon haar behoefte volgen. Jullie kindje is nog hartstikke jong, 's nacht wakker worden is heel normaal.

Onze dochter heeft er 1,5 jaar over Gedaan voor ze voor het eerst doorliep:roflmao:

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier werkte bij beide kinderen een late voeding ook niet, ze kwamen 's nachts gewoon op dezelfde tijd weer en soms eerder omdat we hun diepe slaap hadden onderbroken.
    Ze gingen vanzelf langer slapen, maar daar gingen echt wel maanden overheen. Voordeel vond ik wel dat we zelf gewoon op tijd naar bed konden en niet pas om 23.30 omdat we eerst nog een late voeding moesten geven.

8. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Hier was de eerste voeding die eraf ging ook de voeding van 2300. Daarna die van in de nacht pas.
    Had ook geen zin om hem wakker te maken want dan kwam hij inderdaad, gewoon ook in de nacht.

9. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Dankjewel allemaal voor jullie ervaringen! Heel fijn! Dan ga ik haar ook niet meer wakker maken voor die late fles om 23.00 uur. Ik vind het ook zo sneu. Ze ligt dan zo lekker te slapen en dan maak ik haar wakker. Alleen door de adviezen van anderen en het CB ga ik dan weer twijfelen. En dan krijg je weer de opmerking ‘slaapt ze nog niet door?’. Ze heeft haar lange slaap alleen aan het begin van de avond/nacht, maar ze slaapt wel door. En we vinden het zelf ook fijn om vroeg naar bed te gaan, dus inderdaad dan bv zelf een wekker gaan zetten om dan om 23.00 weer wakker te worden is ook niks.

10. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Alsof ik nu gestraft wordt door weer geprobeerd te hebben haar een late voeding te geven haha! Met uitzondering van 1 dag is ze deze week iedere dag weer vaker wakker ‘s nachts haha! Zo rond 0.00 wil ze de fles, en dan een paar uur later weer, en dan in de ochtend weer. Het lijkt erop dat dit dan misschien de start van de vierde sprong is met de welbekende slaapregressie... Alleen ze is morgen pas 15 weken, misschien een beetje vroeg daarvoor.

11. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Heb je al eens een speen geprobeerd als ze zich meld snachts?
    Met 13 weken kwam ik erachter dat ons zoontje niet per se melk wilde, na een speentje sliep hij weer verder. Toen dus gestopt met nachtvoedingen. Nu met 17 weken moet ik nog steeds 2x die speen erin doen, maar hij lijkt niet hongerig.

Ik heb hem overigens ook nooit wakker gemaakt voor een late fles, om 23 uur slapen wij al lang. Nu om 20 uur de laatste fles en sinds kort daarna pas weer om 6/7 uur. Was eerst steeds 5 uur en werd steeds later .

12. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Heel herkenbaar! Wij hadden precies hetzelfde. En ik heb me er een hele tijd druk om gemaakt om dezelfde reden als jij; iedereen vraagt of ie al doorslaapt...Zoonlief kreeg altijd rond 19 de fles (alles op verzoek) en ging dan de nacht in. Dan kwam ie 's nachts en dan in de ochtend pas weer. Heeft nooit late avondvoeding gehad. Of ja, wel een tijdje, maar dan kon ik er alsnog 's nachts uit en dronk hij 's morgens heel slecht. Dus uiteindelijk alles losgelaten en erbij neergelegd. Alles werd gelijk relaxter. Nooit geen late avondvoeding meer. Nooit geen pap. Altijd gewoon nummer 1 voeding.

Hij is nu 8 maanden. Eet als een bootwerker en slaapt nu steeds vaker klokje rond. Maar afgelopen nacht wilde hij bijv. gewoon weer een flesje. Ik ga daar geen strijd van maken midden in de nacht. Als ie hem leegdrinkt zal ie wel honger/dorst gehad hebben....

Kortom: volg je gevoel en kindje, wat iedereen ook zegt. Van naar anderen luisteren wordt je alleen maar onzeker en krankjorum.....Ik heb achteraf gezien echt enorme spijt dat ik me zo heb laten opfokken. Zonde van de energie. Hij doet het op zijn manier. En die is niet "volgens de boekjes" maar we hebben een super leuke gezellige baby die perfect groeit en nu dus ook steeds meer slaapt haha.

13. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Bij onze derde heb ik het nu maar geaccepteerd. Onze eerste sliep vlot door, de tweede heeft alle mogelijke pap gehad en niks hielp. Hij sliep met anderhalf jaar door. De jongste krijgt geen pap, we hebben het geaccepteerd en het komt goed. Het CB vraagt er niet naar en ik ook niet.

Deel Deze Pagina