Heey heey, Even wat vraagjes. Heb volledig BV gegeven maar ga overstappen, misschien volledig, misschgien gedeeltelijk, dat weet ik nog niet. Maar ik ben dus gewend om Esmee te voeden als zij het aangeeft. Daar zit soms 4 uur tussen, soms 3, maar dat maakt niet uit. Hoe zit dat nu met KV? Ik geef haar soms al een fles KV tussendoor. Moet je je echt zo strak houden aan de tijden? Lees hier wel wat over schema's e.d hoe laat de meeste baby's de fles krijgen. Bij ons is het schema bijvoorbeeld: * 08.00 * 11.00 * 14.15 * 17.30 * 20.30 ( ik denk dat ze hem zo gaat afmaken vanaf 14.15 uur ) Maar het kan ook zijn dat ze al om 07.00 wakker is, en dan verschillen de tijden. Soms drinkt ze zelfs een fles meer. Vaak drinkt ze rond 19.00 uur de laatste fles, en slaapt dan tot 08.00. Houden jullie je echt aan vaste tijden, of laat je je kindje ook zelf een beetje bepalen? Omdat ik misschien toch bv bij blijf geven mag ze natuurlijk dara zo veel van als ze wil. Maar als ik helemaal stop......??? Moet mijn weggetje hier even in vinden.
Ik laat mijn mannetje ook altijd zelf komen, maar ik probeer er wel minimaal 3 uur tussen te laten. Ik laat er maximaal 4 uur tussen. In de avond smokkel ik soms een half uurtje extra als hij al 4 uur slaapt zodat de eerste fles weer iets beter zal uitkomen in de ochtend. liefs
Hoi, Ik ben in één keer overgestapt van bv naar kv, dat was tijdelijk en ik kolfde erbij. Op dit moment ben ik weer aan het overstappen naar een combinatie van bv en kv, dus wat dat betreft lig ik maar een dagje ofzo voor op jou - Heeft je kindje al eerder uit een flesje gedronken en zo ja, hoe ging dat? Niet alle kindjes accepteren het drinken uit plastic en het andere smaakje direct. Bij mijn dochter was het overigens geen enkel probleem. - Omgekeerd hetzelfde: als je gecombineerd wilt voeden: de kans bestaat dat je kindje de borst niet meer goed aanhapt/niet meer wil als het eenmaal uit de fles gedronken heeft. Dat hoeft allemaal niet, maar hou er wel rekening mee dat het kán. - Ik gaf de flesvoeding de eerste dag 'op de klok' en daarna op verzoek - ik begreep toen pas dat dat ook mocht . Je kindje heeft per kilo lichaamsgewicht 150 ml. vocht per dag nodig. Dat is een mooie richtlijn voor de voeding dus. Op de pakken staan iets grotere hoeveelheden, en wordt bovendien gewerkt met hele kilo's terwijl je zelf natuurlijk ook met halve kilo's kunt rekenen. - Je kunt de flesvoeding eventueel verdelen over meer voedingen dan aanbevolen, als je dat wilt. Ik verdeelde de flesvoeding de eerste drie dagen over 7 voedingen en daarna over 6. Dit omdat mijn dochter met bv nog 8 voedingen kreeg. Voor haar gewicht zou mijn dochter nu op 5 voedingen zitten, maar die verdeling vind ik zelf niet prettig voor haar. Ik geef nu vier keer fv en twee keer bv per dag. - Als je wilt combineren, kan dat op twee manieren: 1) je blijft naast de flesvoedingen volledig kolven op de momenten dat ze de fles krijgt. De bv-momenten geef je uiteraard bv uit de borst. 2) je gaat afbouwen en je hoopt dat je dan nog een paar/aantal maanden deels bv kunt geven. In jouw geval is die kans wel groot. Meestal lukt dat namelijk vanaf 10-12 weken. Ik probeer het ook, maar mijn dochter is morgen pas 6 weken dus het is afwachten of het lukt. Je kunt een afbouwschema volgen dat snel afbouwt (iedere 2-3 dagen één bv weglaten) of eentje die langzaam afbouwt (bijv. iedere week een bv weglaten). Als je erg veel last hebt van je borsten kun je de gemiste voeding kolven, maar dan moet je niet je borsten volledig leegkolven want dat versterkt de productie natuurlijk. Let bij niet-leeggekolfde borsten wel altijd op tekenen van een beginnende borstontsteking. Na een paar dagen steeds iets minder kolven zal je de voeding alsnog helemaal weg kunnen laten. Succes, en als je nog wilt weten hoe het hier inmiddels gaat vraag je maar raak
Ik ben al vrij ervaren in het wisselen . Esmee dronk de eerste weken aan de borst, maar door de kloven en spruw was dit echt niet leuk meer. Ik heb toen een paar weken gekolft en ze kreeg toen dus met twee weken al een flesje. Omdat volledig kolven toen wel ging ben ik dat even blijven doen. Maar op den duur werd dat toch wel heftig hoor. Alles op alles gezet en weer aan de borst. Ging ook allemaal soepeltjes, en langzaam aan begon het leuker te worden aan de borst te voeden. Ik bleef afwisselen borst/kolven, met oog op het weer gaan werken. Wel grappig, want als ik haar melk geef zie je haar proeven wat ze in de mond heeft, een tepel of een speen! Heeft ze heel gauw door en dan gaat ze lekker drinken. Dus ik kan met haar alles . Het punt is alleen, de laatste twee weken kolf ik niet zo veel meer. Ik mag blij zijn 70 ml per keer te kolven, dus moet twee keer kolven voor een voeding. Dat is best vervelend. Zelfs als ze aan de borst drinkt vraag ik me af of ze voldoende heeft. Ze blijft huilerig soms, en brult dan na uurtje alweer, echt een hogerhuil! Doordat ik minder kolfte ging ik stressen,deze week ben ik weer gaan werken en ik had niet zoveel voorraad, en dat wat ik had moest ik al gebruiken een week geleden. Dus ja, nog meer stress, te weinig melk. Ik wilde namelijk 6 maanden BV geven. Als je iets heel graag wilt, en het lukt je niet meer, daar kan ik slecht tegen. Het kolven werd steeds minder. Uiteindelijk moest ik dus wel bij gaan voeden. Ik heb toen met mezelf ook afgesproken dat het zo niet kan, die stress erbij en heb vaste tijden gepland om te kolven, en wel ja, een klein stukje rust en meteen 150 ml per kolfsessie. Maaaaar, maandag had ik mijn eerste dienst weer. En ik kolfte echt per keer maar 30 of 40 ml, ik heb nog niet eens de helft gekolfd van wat ik uit de vriezer hebt gehaald. Zo ga ik dat niet redden, ik zou dan op mijn vrije dagen steeds moeten kolven en daar heb ik dus geen zin in. Ik wil op mijn vrije dagen juist van Esmee genieten, en niet die kolf plicht hebben. Ik heb dus de keuze gemaakt eerts gedeeltelijk KV te geven en misschien lukt het dan nog om twee of drie maanden gedeeltelijk BV bij te geven. Ik vind het bijvoorbeel wel heeeerlijk om haar s'avonds de borst te geven. Lekker samen op het grote bed, of met een kussen op de bank, heerlijk!! Dat zou ik wel graag willen blijven doen. Maar ja, dat betekend dus dat ik wel zou moeten blijven kolven??? Ze drinkt 5 voedingen op een dag, als ik 5 keer ga kolven heb ik weer teveel melk. Je moet de weg er een beetje bij vinden. Ik heb net gekolfd, en 70 ml, valt weer mee . Dan geef ik er gewoon 70 KV bij. Maar kijken hoe het gaat komende dagen en op het werk.
Ik gaf FV ook gewoon op verzoek. Maar na een paar maanden komt er wel een beetje ritme in. Dus vandaar dat we vaak wel een schema kunnen neerzetten. Maar daar zat bij ons dan een uur variatie in..