Wanneer slaapzak en welke maat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Spathiphyllum, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van twee maanden zal binnenkort over moeten naar haar ledikantje, het wiegje begint toch wel erg krap te worden. Omdat ik haar daarin niet zo lekker strak kan instoppen als in de wieg zit ik erover te denken om haar dan in een slaapzakje te laten slapen. Misschien doe ik ook wel iets verkeerd bij het instoppen in het ledikantje, ik trek gewoon het dekentje strak en stop het aan beide kanten vast naast het matras. Dan blijft er alleen zo'n open stuk aan de zijkanten van mijn kind over, dat lijkt me helemaal niet lekker. Hoe doen jullie dat?

Wat betreft slaapzakken, ik snap niets van de maten, hoeveel cm moet ik dan hebben? Is het aantal cm gelijk aan dat van je kind of is het de lengte van de slaapzak en moet je dus een aantal cm's extra rekenen? Ik zie veel slaapzakken van 70cm, is dat een goede maat voor een baby van 60 cm?

2. NYmama80

NYmama80 Actief lid

16 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een slaapzak is een heel goed idee! Geborgen gevoel én veilig.

De maten zijn inderdaad zoals je al schreef, in centimeters. Maat 70 is dus prima voor een baby van 60 cm. Wel even goed controleren of de opening voor het hoofdje goed aansluit, dat het niet te wijd is.

3. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Zolang de halssluiting niet te wijd van de slaapzak is, maakt de lengte niet zo heel veel uit als het te lang is. Maar zou zelf als zd nu 60cm is, voor een 70gaan. Is een meer geborgen en veilig gevoel voor je kindje. Bij prenatal en hema verkopen ze goede. Zelf heb ik er nu van kruidvat (bambino) en een hele dunne van prenatal.

4. Humava

Humava Niet meer actief

Wij hebben onze dochter vanaf 3 weken in een slaapzak gedaan. Toen een van de hema maat 50-62. Toen die te klein was zijn we naar een van 68-80 gegaan. Nu hebben we de puckababy the bag. Die kan je gebruiken vanaf ongeveer 7 maanden tot 2.5 jaar. Die is 100 cm geloof ik.

5. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Onze meid heb ik sinds deze week ook in een slaapzak, mede omdat mevrouw steeds de deken afschopt..ongeacht hoe strak ik haar instop ;) geen idee welke maat ik heb.. heb 1 bij de ikea gekocht omdat deze zelfde figuurtjes had als de gordijnen :D.. ook van de ikea.. meer bedoelt/gekocht voor de leuk dan om te gebruiken..maar was nu toch wel erg handig! :D.. hij is trouwens niet heel erg groot en valt mooi om haar nek.. niet te groot niet te klein!

Heb er bij de Hema ook al even bij gestaan en vind t indd ook erg lastig qua maten ;) succes!

6. n1986

n1986 Actief lid

30 jul 2012
    455
    0
    16
    Werken in de kinderopvang
    Gelderland
    We zijn rond de 11 weken met een slaapzak begonnen omdat meneertje om ging rollen in bed en niet kon slapen op z'n rug. We deden altijd een extra grote zodat we hem vast konden leggen.

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij begonnen met slaapzakje toen het kouder werd (november dacht ik dus was hij een maand of 6) en wat een uitkomst.. veel minder draaien enzo hij bleef gewoon liggen).
    Wij hebben slaapzakjes van 100 cm(kun je er ook langer mee doen) en maakte de achterkant gewoon 'vast' onder t matras.

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik ging gelijk voor de 100 cm variant van Puckababy.
    Ben echt heel blij met die slaapzak omdat het een 4-seizoenen slaapzakje is. Dus gaat wel een jaar of 2 á 3 mee.

Dus die €100 dubbel en dwars waard

9. Oscar

Oscar Lid

12 dec 2013
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze mini slaapt ook in een slaapzakje. Voornamelijk omdat ze zichzelf alle kanten op wurmt, en dan dus geen deken meer op zich heeft liggen. Ze is nu 65 cm, en heeft een slaapzak van 70cm. We hebben er eentje van de baby dump, die is echt heerlijk dun voor als het warm is. En eentje van de prenatal. Die vind ik persoonlijk minder fijn omdat hij veel pluisjes achter laat.

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    100?
    Wat een geld zeg:p

11. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank voor alle reacties!

Ik heb eens hier bij de plaatselijke hema gekeken, maar daar viel het nogal tegen, alleen nog grote maten.

Op zich lijkt me zo'n combi sleeper wel ideaal, zag dat ze nu bij bol.com en babydump nu 69 euro zijn, nog steeds prijzig, maar al beter te doen dan 89. Mijn dochter is nogal een koukleum dus zoiets komt vast wel van pas. Ik denk dat ik dan voor de 80 cm moet gaan? 110 cm staat bij vanaf een jaar en alhoewel mijn dochter een flinke dame is, denk ik dat ik haar in die slaapzak niet meer terug kan vinden. Nu alleen nog even in de winkel kijken hoe de kleuren zijn.

Heb ik trouwens aan een combi sleeper genoeg? Of heb ik dan nog een reserve slaapzak nodig?

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik kan je ten zeerste aanraden om naar de ergo pouch slaapzakken te kijken zeker als je dochter een koukleum is! Dit zijn echt TOP slaapzakken en bij de 3,5 tog heb je in de winter echt geen slaapzak nodig. Ze zijn helemaal natuurlijk en daardoor ademend! Een beter slaapzak bestaat niet mijnsinziens.
    Te koop bij ikbenmama.nl

13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
  14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
  15. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo'n ergo Pouch ziet er ook leuk uit, maar daar heb je dan wel verschillende van nodig lijkt mij, voor zomer en winter? En er zitten bij de winterversie geen mouwen aan, is dat dan niet koud?

16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Er zitten inderdaad geen mouwen aan maar dat is extra gedaan, om zo de ventilatie optimaal te houden, ergo pouch is volledig natuurlijk, gewoon super spul. Je hebt inderdaad meerdere nodig maar goed voor de zomer zou ik er nu geen meer kopen dat zou ik dan volgend jaar doen.
    Je kunt wel een soort slaapvestje kopen dan heb je mouwen aan de slaapzak. Bij de 3.5 tog heb je geen dekentjes nodig die is super lekker warm maar nooit zweterig of broeierig. Ik heb de 0.3 tog en de 1.0 tog de 3.5 tog ga ik bestellen voor de winter. Over de 0.3 en de 1.0 tog ben ik suler tevreden nog nooit zo'n fijne slaapza gehad. Puckababy heb ik nu maar gebruik ik niet meer, had ik maar meteen geweten dat deze bestonden had ik nooit geen puckababy gekocht.

17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Als je baby weleens spuugt of lekluiers heeft lijkt het me toch fijn 2 of 3 slaapzakken te hebben.
    Mijn oudste heeft een paar keer flink buikgriep gehad in zn eerste jaar en toen heb ik slaapzak 4 en 5 ook nog maar bijgekocht :(

Deel Deze Pagina