Dringende vraag: ibuprofen?!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Daan04, 20 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik heb mijn kies ontstoken en maandag wordt hij getrokken... Nu heb ik het in het ziekenhuis met de lactatiekundige gehad over het gebruik van medicijnen. Ze vertelde me dat paracetamol in de moedermelk terecht komt, maar inbuprofen daarentegen niet. Ik heb gisteren dus al 2 tabletten ibu genomen, en nu lees ik de bijsluiter... daar staat dus dat ibuprofen wel wordt uitgescheden in de moedermelk en dat je het alleen op voorschrift van de arts mag gebruiken tijdens borstvoeding!

Wat moet ik nu geloven? Wie helpt me... want de pijn is niet te harden op het moment.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bij mijn weten mag je met borstvoeding alleen paracetamol slikken. Maar ik zou even de HAP bellen of een lactatiedeskundige! Als het zo in de bijsluiter staat...

3. kiddie

kiddie Niet meer actief

Ik dacht juist dat ibufrofen mocht!?

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.315
    36.177
    113
    Ibuprofen mag wel.

Als je op borstvoeding.com kijkt je kun je daar (moet je ff zoeken, heb ik nu geen tijd voor anders had ik het effe voor je gedaan) even de lijst van Hale opzoeken, daar staat precies in welke medicijnen veilig zijn etc.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.315
    36.177
    113
    Als de pijn niet te houden is, mag je zelfs en paracetamol en ibuprofen slikken.

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hier werd toen gezegd dat ik ibu niet mocht maar wel paracetamol (volgens de kaakchirurg in het ziekenhuis...)

7. Angelina

Angelina Niet meer actief

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Het mag, maar niet teveel:

Overgang in de moedermelk: In geringe mate.

Advies: Kan in therapeutische doseringen voor zover bekend veilig worden gebruikt.

Ik zou eerst voor paracetamol gaan. Heel domme lactatiekundige die zegt dat pcm niet mag.

9. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik mocht tijden BV wel ibuprofen in overleg met de HA. Ik mocht er 4 per dag en zoveel PCM als nodig was erbij slikken. Je kunt gerust Ibuprofen nemen hoor! Dat is beter, dan dat je vergaat van de pijn, want dat merkt je kindje ook aan je en dat is ook niet goed. Dus om de 6 uur een nemen kan geen kwaad. Merk je dat het niet genoeg is, kun je erbij een paracetamol nemen, Die vermindert de pijn nog extra.

10. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Hoi meid,

Ik heb zelf een wiplash en moet nu ook aan de pijnstillers.
    Bij de huisarts hebben we het grondig uitgezocht, je mag ibuprofen. Wat dan het beste werkt is:
    2 paracetamol van 500 mg nemen en daarbij 400 mg ibuprofen.

Ik weet niet hoeveel voedingen je per dag geeft?
    Ik doe nu eerst smorgens kolven dan de cocktail pijnstillers, dan 8 uur later weer kolven en dan nog een keer pijnstillers, en voor het slapen gaan nog een keer kolven en dan nog een keer pijnstillers. Op deze manier komt er het minste in de moedermelk.
    Heel veel succes ermee!

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Eerste keus is altijd pcm 500 mg, 2 tabletten tegelijk en dat 3x per dag. ( 4x daags is het absolute max.maar liever niet).
    Daarnaast mag je ibuprofen 400 mg slikken 3x daags 1 tablet.

Hopelijk word je snel geholpen.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jammer dat ik dit niet eerder wist.... Ik zat toen Lisa een week of 3 was met een keelontsteking, maar het duurde even voordat ik wist dat het niet gewone keelpijn was. De huisarts was een beetje boos dat ik meer dan 6 tabletten pcm per dag had genomen (mag dus op zich wel als het echt moet) en hij heeft niet gezegd dat ik ook ibuprofen mocht gebruiken, wat wel erg welkom was geweest. Ik dacht dus dat dat echt niet mocht.

Deel Deze Pagina