BV (nacht) en de babyfoon

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door snoebeltje, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mijn zoon staakte al heel vlot de nachtvoedingen ...dit had niks met afbouwen te maken.

2. kiddie

kiddie Niet meer actief

Mijn zus heeft nooit nachtgevoed, (nou ja 1 week miss) kindje krijgt al bijna half jaar Bv, (5voedingen..)

Smakgeluiden bij baby ala, maar bij 10 maand doen ze dat echt niet meer hoor.

ik gaf 10 voedingen in het begin, en dan als ze huilde. man man hoeveel had ik anders niet gehad..

3. kiddie

kiddie Niet meer actief

Overigens hebben wij geen babyfoon, ik had haar 4 mnd in de huiskamer en op de slaapkamer 5mnd. Ik hoor haar duidelijk s nachts en nu overdag boven ook. Ze gaat ook wel eens slapen na even gehuild te hebben, bij echt honger eeecht niet!! Merk je snel genoeg hoor.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je noemt nu precies één van de grote nadelen van een babyfoon. Je HOORT je kind wel, maar je hebt geen direct contact met je kind, en daardoor schrik je van elk geluidje wakker.
    Zou je ook hebben als je man niet naast je lag maar in een andere kamer, en je had voor hem een babyfoon aan staan.

Als je in één ruimte slaapt dan passen je slaappatronen zich op elkaar aan, en geluiden hoor je in je slaap aankomen door subtiele veranderingen in het ademhalingsritme, waardoor je niet wakker schrikt. Daarnaast, doordat je slaapritmes op elkaar afgestemd worden word je meestal gelijk met je slaappartner wakker om in diens behoeften te voorzien.

Ik had nooit een babyfoon naast mijn bed, maar een baby (zonder foon) - altijd prima nachten gehad.

Ik zou die babyfoon wegdoen.

5. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Dank jullie wel lieve meiden ik werd alweer onzeker maar nu voel ik me weer gesterkt :)

6. Engel79

Engel79 Actief lid

5 aug 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze babyfoon staat nu op een alarm, dan geeft hij een piepje als ze echt gaat huilen, ze ligt 2 kamers verder en nog hoor ik haar eerder dan de babyfoon. Die kan ik dus wel uitzetten, want ik hoor haar door alles heen. Gevolg is helaas wel dat ik net als zij 3x per nacht op ben en ze gaat echt niet eerder slapen dan dat ze BV gehad heeft.

Deel Deze Pagina