Wat komt er na clomid?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dodo29, 10 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    Hoi dames,

Na al een paar jaar bezig te zijn geweest met mijn kinderwens had ik eindelijk weer hoop omdat ik een half jaar geleden mocht beginnen met Clomid. (Heb trouwens PCOS)

De eerste ronde geen eisprong.
    Tweede ronde twijfel
    Derde wel.
    Vierde niet--> dubbele dosis
    Vijfde niet
    Ronde 6 hoef ik niet eens meer te proberen. Clomid werkt niet voor mij

Nu heb ik 10 oktober een afspraak bij de gyn en gaan we kijken wat het volgende plan van aanpak word maar eigenlijk wil ik me al in een aantal dingen gaan verdiepen. Weet alleen niet goed waar ik moet beginnen.

Ik lees veel over gonal F icm pregnyl. Bij mijn vriend is trouwens alles goed dus het probleem ligt echt alleen bij mij.

Dus mijn vraag, zijn er dames waarbij er geen succes was met de clomid en wat je daarna dus hebt gekregen of welk pad jullie daarna hebben bewandeld.
    En nog belangrijker was dat wel succesvol?

Groetjes Do

2. Chan82

Chan82 Actief lid

16 apr 2014
    119
    0
    16
    NULL
    NULL
    De gonal f met pregnyl word gebruikt in samenwerking met iui of ivf/icsi. Heb je al een onderzoek van je eileiders gehad? Dit komt vaak ook nog eerst.

3. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo.

Ik heb bij mn eerste gonal f & pregnyl gehad in samenwerking met iui en was gelijk de eerste ronde zwanger.
    Vooraf had ik al maanden clomid geslik zonder resultaat.
    Van mn 3de ben ik trouwens wel zwanger geraakt met clomid en van de andere 2 spontaan. Lichamen zitten erg raar in elkaar.

4. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38

Niet alleen spuiten met ivf of icsi....
    Als ovulatie inductie met clomid niet werkt kunnen ze OI met lage stimulatie en pregnyl doen.
    Stap daarna Is iui met hormonen
    Stap daarna ivf of icsi.

5. Chan82

Chan82 Actief lid

16 apr 2014
    119
    0
    16
    NULL
    NULL
    In het ziekenhuis waar ik destijds liep deden ze dat niet. Ik heb wel nog een tijd met een hormoonpompje gelopen maar ik weet zo niet meer wat daar in zat.

6. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    In het UMC Utrecht in ieder geval wel, heb er ruim 4 jaar gelopen voor de zwangerschap van mijn zoontje. Daar stappen ze van ovulatie inductie met clomid niet in eens over naar ivf of icsi als zaad kwaliteit prima Is, mits de eileiders dicht zitten natuurlijk.

7. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Heb zelf ook pcos.. Begonnen met clomid 50, geen resultaat 100 en 150 ook niet.. Had toen een keuze of beginnen met gonal f (groei eitjes) en pregnyl(laatste zetje om te laten springen)
    of eerst een leo operatie (prikken ze eitjes door in de hoop dat je alsnog zelf een eisprong krijgt) en meteen eileiders doorgespoten.. Ik was nog niet klaar voor spuiten dus eerst de operatie gedaan, eileiders waren goed toegankelijk, moest 2 maanden op de operatie en 2 maanden na de operatie wachten geen eigen eisprong en kon ik beginnen met spuiten gonal f, heeft even geduurd ik dacht met 25 of 50 ie te beginnen, had resulataat bij 150, tweede ronde zwanger!! Geen iui of dergelijke gehad.. Maar elke ziekenhuis hanteert andere protocollen en gebruikswijze..
    Succes ermee!!

8. priscil89

priscil89 Bekend lid

17 sep 2014
    582
    34
    28
    Vrouw
    Wij hebben toevallig ook dat gesprek gehad. Nu 8 rondes clomid gebruikt en t werkt ook niet voor ons. Wel een eisprong maar daar blijft t ook bij.

Hebben 4 opties gekregen van het ziekenhuis
    *nog een half jaar doorgaan met clomid
    *hormonen spuiten
    *iui eventueel icm spuiten
    *vriend nog een x een zaad onderzoek laten doen

Wij hebben gekozen voor iui Icm spuiten.

9. Lon24

Lon24 Bekend lid

8 jan 2014
    668
    0
    16
    Hier een succes verhaal met gonal f en pregnyl!
    Ik heb ook pcos en was helaas resistent voor clomid(heel wat rondes geprobeerd), daarna overgestapt op gonal f. Eerste ronde flinke overstimulatie gehad en een cyste. De ronde daarna een hsg (eileider onderzoek) en daarna weer gestart met een lagere dosering gonal f. Die ronde hadden we 2 mooie eitjes, en mocht ik pregnyl spuiten (heb van mezelf geen eisprong). Die ronde was dus raak! En onze dochter is inmiddels 1.5jaar nu :).

10. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    Bedankt voor alle reacties tot nu toe!
    Ik lees dus veel gonal f- pregnyl en event nog eileideronderzoek. Dat heb ik idd nog niet gehad..

Ook veel succesverhalen!

Ik vind het best lastig om dingen tegen elkaar af te wegen. We vonden de clomid namelijk al best zwaar en niet eens qua medicijnen maar mijn vriend vond de druk ontzettend lastig om te presteren en ik het gevoelsmatige gedeelte. Aan de ene kant dachten we wat rust te creëeren door in januari 2017 pas verder te gaan met volgende stappen. Andere kant weet je dan zeker dat het allemaal nog langer duurt. Dus we gaan waarschijnlijk toch meteen verder.

Meer verhalen zijn altijd welkom!

11. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Bij mij werkte Clomid ook niet.
    Ik kreeg Gonal F en Ovitrelle.
    Gewone OI, dus geen IUI/IVF/ICSI.
    Gelukkig was 1 ronde genoeg om zwanger te raken.

12. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik krijg OI dmv menopur en pregnyl omdat clomid niet werkt. Ook zonder IUI oid.

13. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Ik heb bijna 1,5 oi gehad voordat we aan de iui begonnen. Eerst bijna een jaar met clomid, daarna met puregon spuiten icm pregnyl. In deze tijd heb ik ook samenlevingstesten gehad en een fertiliscopie (kijkoperatie en eileiders doorspuiten.) kreeg met de hormonen wel een eisprong, maar werd niet zwanger. Van het spuiten had ik minder bijwerkingen dan van de Clomid.

Daarna een keer of 14 iui, ook met puregon en pregnyl. Voordeel is ondanks dat het een klein stapje verder is, alleen de inseminatie komt erbij, dat het onze relatie wel goed gedaan heeft in de zin van dat de druk om op bepaalde tijden seks te hebben eraf is zoals jij ook al beschrijft. Ook hier sloegen de hormonen goed aan, maar werd ik niet zwanger.

Daarna ivf met gonal f, lucrin en pregnyl, 1x gehad en tot slot met dezelfde hormonen ICSI. Zwanger van de 1e terugplaatsing.

Ik denk dat jij gaat spuiten icm iui en als ik het zo lees heeft dat ook je voorkeur. Aantal vriendinnen van mij is zo ook redelijk snel zwanger geworden en mocht het onverhoopt gaan zoals bij mij, zou ik sneller doorpakken na iui richting IVF/ICSI. Bijvoorbeeld na max 9x iui.

Succes en hopelijk ben je snel zwanger!

Deel Deze Pagina