hebben we spruw of iets anders?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by nikkie83, Nov 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    Hallo

Sinds de kraamweek had Ise al n beetje uitslag rond haar anus , volgens de kraamhulp kon het niet veel kwaad , soms gaat het open en bloeden .
    Ik heb gesmeerd met sudocreme , bepanthen , zinkolie en maizena geprobeerd maar het werd niet minder , afgelopen vrijdag de HA gebeld , deze gaf aan dat ik met daktarin moest gaan smeren maar het lijkt alleen erger te worden ,
    Mijn tepels tintelen ook sinds 2 dagen maar zijn niet verkleurd aanhappen doet wel weer even zeer maar dit duurt n paar seconden en dan is het weg dus vanmorgen weer geweest en nu hebben we alle daktarin orale gel gekregen
    volgens mijn HA is het waarschijnlijk geen spruw omdat Ise geen witte plak of rode tong heeft .

Wat ik heb gelezen is het geen dat ik voel wel een kenmerk van spruw alleen hebben we de rest er niet bij is het dan wel slim om die daktrin te gebruiken / ik moest het alleen op mijn tepel smeren voor en na n voeding en meer niet .
    klopt het wel ??

2. Teddy

Teddy Bekend lid

Oct 20, 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Het klinkt wel heel erg als spruw. Ook al zie je het niet bij de baby in de mond (maar wel op de billen). Bovendien is het van belang om in geval van spruw zowel moeder als kind te behandelen.
    Hoe voelt voor jou de orale gel aan op de tepels? Ik snap niet dat een huisarts orale (mond) gel voorschrijft voor toepassing op de huid. Op je tepels zou je dan beter een schimmeldodende creme kunnen smeren zoals miconazolnitraat (kun je gewoon bij de drogist halen).

Hier lees je veel informatie over spruw. In dit document lees je ook precies hoe je het beste kunt behandelen.

Beterschap.

Share This Page