ik wil straks als de kleine er is flesvoeding gaan geven maar moet ik dan alsnog afkolven? zoja hoe lang moet ik dat dan doen? als ik alsnog moet afkolven kan ik net zo goed de afgekolfde voeding geven ipv poedermelk. misschien een stomme vraag maar ik kan zo weinig vinden op internet over kunstvoeding
Hoi. Als je geen borstvoeding wilt gaan geven, moet je niet gaan kolven of aanleggen. Dat stimuleert juist om melk aan te maken. Draag na de geboorte een strakke, katoenen BH, zonder beugels. Als je last krijgt van stuwing leg dan een koude gelpack erop of een zak diepvries erwten. Mocht het zeer pijnlijk worden de stuwing, dan met de hand de druk eraf kolven, maar niet meer! Mag ik vragen wat je heeft doen besluiten om geen borstvoeding te geven. Groetjes Saskia
Hoi Saskia allereerst dank je voor je reactie en mijn excuus voor mijn late reactie. we hebben er 2,5 jaar over gedaan om zwanger te worden (valt best mee als je het vergelijkt met sommige anderen hier) maar in die 2,5 jaar is er een hele poespas aan mn lijf geweest en het lijkt me heerlijk als dat eindelijk voorbij is, en kunstvoeding lijkt me makkelijker en ook voor mijn vriend leuker dan. Begrijp me niet verkeerd ik vind het heerlijk om eindelijk zwanger te zijn maar ben ook blij als het voorbij is.
hoi dat kan inderdaad een overweging zijn! Wat heerlijk voor je dat je zwanger bent na zo'n lange tijd wachten. Overigens kun je bij borstvoeding ook kolven en je vriend het flesje laten geven. Prima als je deze keuze maakt, als je nog meer vragen hebt hoor ik het graag. Goede zwangerschap gewenst! Mirjam