Ik snap persoonlijk niet zo goed waarom je alcohol zou willen drinken als je je kindje borstvoeding geeft. Nu drink ik helemaal niet, misschien daarom. Maar ik vind het maar raar dat er gevraagt moet worden of het slecht is. Alcohol is voor ons al niet gezond, laat staan voor zo'n kleintje. Maar dat is mijn mening.
Met m'n hoofd ben ik het helemaal met je eens. Want niet drinken is gewoon het best. punt. Máár (oh god, ik ben zo'n vervelend "ja maar"-kind ) nadat ik 9 maanden helemaal geen alcohol heb gedronken vanwege de zwangerschap, denk ik dat ik straks ook wel weer een keer een glaasje sangria of een glas baileys lust. Hmmm... ik drink zelden, maar daar kan ik me dus nu al op verheugen hè. Dus ik kan me best voorstellen dat je toch een keer wat drinkt. Ik denk inderdaad dat een eerder genoemde optie (afkolven en dat geven) dan toch het beste is.
Tja ik heb ook wel eens zin in een glaasje, maar drink dan niet. Heb een hekel aan alcohol en drink niet (meer). Waarom kun je niet gewoon een lekkere ijskoude cola drinken zodat je kindje er geen last van heeft... dat snap ik gewoon niet zo goed. Enne ik ben het met je eens wbt het kolven. Als je zonodig drinken wil, plan het dan van te voren zodat je een fles hebt staan met gekolfde melk en dan kolf de melk met alcohol en gooi het weg.
ik drink wel is een wijntje tijdens de voeding... tegen de tijd dat het in mijn bloed komt en in de melk is mevrouw de schrok op allang klaar! De keren dat ik wat meer gedronken heb gaf ik haar een flesje met gekolfde melk. Het beste voor mijn kleintje is bv zonder alcohol, maar van een eventueel flesje kv gaat ze ook niet dood hoor mijn neefjes zijn prachtige tevreden kereltjes geworden! Ik geef vooral bv omdat ik het zo mooi en intiem vind, mijn meisje groeit gewoon zo goed van mijn melk! Maar ik vind het geen drama om over te moeten gaan stappen op kv. Heb een productiedrama door het warme weer! Kolven, meer drinken, vaker aanleggen, kolven na de voeding niets helpt.... vind een kindje met honger erger dan het geven van fv:x
Maar hoe zit dit dan met van die druppels als bijv Cinababy? Daar zit ook alcohol in en word zonder blikken of blozen naar binnen gekiept bij een berg baby's?
Ik zou het ook om die rede absoluut niet geven ! Maar ik was gewoon benieuwd of er iemand weet hoe dat daarmee dan zit? Dat spul word namelijk door weet ik het hoeveel mensen gebruikt .
Alle homeopatische druppels bevatten alcohol. Om die reden heb ik Infacol gebruikt. Vaak bestaat er ook een tablet-vorm, die is altijd beter natuurlijk!
mijn lk zei dat ik als ik eens iets wilde drinken ik dat gelijk na de voeding moest doen. Als er dan 3 of 4 uur tussen zat dan was de overdracht al minimaal
Ik drink hier niet met bv. Nu geef ik ook weinig om alcohol dus het kost me ook weinig moeite. 'k Denk dat ik anders ook voor kolven en weggooien zou gaan.
Alcohol is ook een natuurproduct...met dit warme weer is een antilekbeker met diksap voor je het weet een beker met vruchtenwijn. Een fruithap die je maakt en dan een dag in de koelkast zet bevat ook alcohol. Alcohol is niet goed voor je, je kunt liever niet drinken als je voedt. Ik ga absoluut niet voorbij aan de schadelijkheid van alcohol (ik lust het niet eens, ik drink gewoon nooit). Maar je hoeft echt niet in een spasme te schieten als een kindje via de melk eens een keertje een minieme hoeveelheid binnenkrijgt. De 'schade' die dat eventueel aanricht valt in het niet bij de schade van kunstvoeding. Allerlei middeltjes tegen kramp en kiesjespijn e.d. bevatten heel wat meer alcohol dan wat een baby via de borst van een moeder die een biertje op heeft binnenkrijgt. En die medicijnen krijgen sommige babies meerdere malen per dag aangeboden!
Ik ben het grotendeels eens met de schrijfster hierboven (alleen lust ik wél alcoholische dranken, en zou ik de term schade niet gebruiken in verband met kv). De hoeveelheid alcohol in mm komt overeen met de hoeveelheid alcohol in je bloed. Van één biertje kom je op, pak 'm beet 0,2 promille. Dus jouw baby krijgt, als je direct voedt, 0,2 promille alcohol binnen. Op een voeding van 200 ml, is dat 0,04 ml alcohol. Dat is minder dan de hoeveelheid alcohol in 6 druppels cinababy of chamodent. En waarschijnlijk (maar dat kan ik niet zo makkelijk uitrekenen) is het net zoiets als de hoeveelheid alcohol in een iets te rijp stuk fruit. Ik zou niet in de stress schieten van één biertje voor de voeding. (en ja, alle standaard-drankjes bevatten ongeveer evenveel alcohol, dus het kan ook een shot tequila zijn, een breezer, of een glas champagne). Zelf houd ik wel 3 uur aan tussen een drankje en een voeding / maar je weet dat natuurlijk nooit zeker. Als mijn dochter na één uur toch al zou willen drinken, zou ik haar geen 2 uur lang droogleggen omdat ik nog een heel klein beetje alcohol in de melk zou hebben.
Ik drink ook wel eens een biertje of een wijntje hoor. Ik heb nooit een idee hoe laat Stijn wil drinken, dus kan ik daar niet echt rekening mee houden. We drink ik het liefst vlak voor of vlak na de voeding. Verder zijn het zulke lage promillages zoals hierboven al beschreven werd dat het volgens mij niet heel schadelijk is. Tuurlijk is alcohol een gif, maar het zit in meerdere producten, dus van een klein beetje raak ik niet in de stress. Op deze manier kan ik ook nog lekker genieten en is de bv langer vol te houden. Ik ken namelijk ook mensen die met de bv stoppen omdat ze zo graag weer een borrel drinken. Dan maar liever bv met af en toe een klein beetje alcohol dan kv.
Ongelooflijk! Dus mensen stoppen met BV omdat ze zo graag een borrel willen? Jeetje gelukkig heb ik dat nog nooit gehoort in mijn omgeving. De borrel staat dus boven de baby of hoe moet ik dit zien.
Vooral met dit weer vind ik een koud glas rosé of een wit biertje heerlijk. Gisteravond met een vriendin op het terras gezeten met een glas rosé. Voor mij een ultiem zomergevoel . Ik zorg er wel voor dat ik direct na een voeding drink. Sluit me bij Mirthe81 aan, juist doordat ik van dit soort dingen nog lekker kan genieten houd ik het borstvoeden langer vol.
Ik vermoed eerder dat het is dat mensen ZO bang zijn hun kind te vergiftigen met alcohol als ze een keer een glas nemen dat ze het risico maar niet nemen en daarom stoppen met bv.
Ik lees hier over een alcoholis drank je en dan bv geven. Lezen jullie allemaal goed de bijsluiters van de medicijnen die de dokter voorschrijft voor je kindje? Bij mijn dochter werd voor de reflux een coctail voor geschreven van gaviscon, motilium en zantac. In gaviscon zit heel veel zout slecht voor de nieren en in zantac zit 8% alcohol. We hebben dit meerdere malen bij KA aangegeven. een glaasje alcohol kan naar mijn gevoel dan niet zoveel kwaad. Als je maar niet zoveel drinkt dat je pure alcohol geeft. groetjes Tanna