Ik kan er heel veel over vinden op internet en ik weet dat BV beter is. Maar bij mijn vorige kindje heb ik het geprobeerd, 3 weken met borstontstekingen, kloven en een onrustig kind heb ik het opgegeven. Er is nog een lacatatiekundige aan huis geweest en adviseerde tepelhoedjes vanwege ingetrokken tepels. Nu vond ik dat echt zo'n gehannes en ook echt voor schut staan! Ik wil het deze keer graag nog een keer proberen maar dan wel zonder tepelhoedjes. Is er iets wat mijn borsten nu al kan voorbereiden? Lag het misschien ook aan het verkeerd aanhappen? Zouden ijsklontjes bijvoorbeeld helpen om mijn tepels uit te lokken? Ik heb na die 3 weken nog wel 7 weken gekolfd maar het brak me op, ik had op een gegeven moment ook geen voeding meer door alle stress: Kolven, voeden, verschonen, kolven, voeden, verschonen etc... ik had geen 5 minuten meer tijd voor mij zelf, dus kolven wil ik eigenlijk ook voorkomen.
hoi sorry dat je vraag zo lang is blijven liggen, we zijn een beetje achterop geraakt zie ik. Jammer dat het de vorige keer zo is gelopen. het wil zeker niet zeggen dat het nu weer zo zal gaan. Als je graag borstvoeding wilt geven zou ik deze zwangerschap een afspraak maken met een lactatiekundige, die kan dan met je doornemen waar het precies mis is gegaan de vorige keer en samen met jou een plan maken hoe je het nu gaat aanpakken. Je kunt dan ook samen in dat plan zetten wat je niet wilt, zodat het niet weer zo'n getob wordt. je kunt er prima inzetten, als het niet lukt op die en die manier, dan stoppen we. Dan hoef je die keuze niet meer op dat moment te maken. In de zwangerschap heeft het voorbereiden van je tepels geen nut. Het komt echt aan op goed aanleggen, veel huid-op-huid contact en goede begeleiding bij het aanhappen en vaak genoeg aanleggen. Het kan helpen om een boek te lezen over borstvoeding, als je een beetje weet hoe het werkt en wat de aandachtspunten zijn,d an sta je sterker in je schoenen. Succes en bij meer vragen hoor ik het graag! Mirjam